Berichten

Berichten uit maart, 2010 weergeven

Week 12

maandag : recuperatieloop van 50 minuten 
dinsdag : intensieve intervaltraining op de club, 8 x 1000 m met 2 minuten rust, tevreden van de gelopen tempo's
woensdag : RUST
donderdag :rustige duurloop van 1u15, het ging van begin tot einde vlot, in het begin geen last gehad van stijf wordende kuiten
vrijdag :RUST
zaterdag : intensieve intervaltraining, 10 x 1' met 1' R, de eerste 5 intervallen gingen nog redelijk maar dan begonnen de benen en de ademhaling zich te laten voelen en ging het moeizaam, daarna nog 45 minuten rustige duurloop en dat ging terug ok
zondag : zeer moeizame rustige duurloop, al na 30 minuten had ik goesting ermee te stoppen, het draaide echt vierkant, toch weten door te zetten en nog gratis getrakteerd op een stevige regenbui met veel wind, echt afgezienHet is een zware week geweest, volgende week een hele week verlof. Ik ga het goed kunnen gebruiken.dag wat afstand tijd gem max ma recuperatie
5:06 / km9,810:50:00137143di int. in…

Week 11

maandag : rustige duurloop van 1u, het ging heel vlot !
dinsdag : intensieve intervaltraining op de club, 10 x 400 m met 200 m rust, het ging heel goed, onder het toeziend oog van Rik Ceulemans konden we allemaal onze intervals goed afwerken
woensdag : RUST
donderdag :lange rustige duurloop, 18,59 km in 1u30, de eerste 20 minuten gingen moeizaam, daarna ging het heel vlot, wat een heerlijk loopweertje !
vrijdag :RUST
zaterdag : recuperatieloopje
zondag : 5 km Vijverrun in Heusden-Zolder, 18:24 over 4,64 km (3:58 / km), niet geheel tevreden, maar het was wel een zwaar parcours, een volle minuut sneller dan 2 jaar geleden, dus al bij al toch een goede tijd, verslag volgt laterdag wat afstand tijd gem max ma RDL 
4:45 / km12,591:00:00142152di int. interval - 10 x 400m met 200 m R
- 1:18 - 1:15 - 1:17 - 1:18 - 1:17
- 1:18 - 1:17 - 1:17 - 1:18 - 1:1412,801:05:43142173wo RUST----do RDL 
4:50 / km18,591:30:00143151vr RUST----za recuperatie 
5:08 / km8,760:45:00137144zoo…

Week 10

maandag : normaal stond er een rustige duurloop van 1u op het programma maar ik voelde me niet 100 % en maar besloten een recuperatieloopje te doen
dinsdag : intensieve intervaltraining op de piste, de bedoeling was 4 x (800m – 2:30 R - 1000m) met 3’ R tussen de reeksen, maar ik was al vermoeid voor de training door weer een paar slechte nachten (te veel stress op het werk), ook wat last van stijve kuiten, ik heb er dan maar 3 reeksen afgewerkt
woensdag : RUST
donderdag :rustige duurloop van 1u15 met 10 (lichte) versnellingen van 45 sec om de 5 minuten, in het begin ging het heel moeizaam, tijdens de eerste 25 minuten ben ik 3 keer moeten stoppen om mijn kuiten los te stretchen, daarna ging het beter
vrijdag :RUST
zaterdag : zware tempo-interval, 3 x 3 km met 5 minuten rust, tevreden van de gelopen tempo’s, laatste 15 minuten ferm afgezien
zondag : recuperatieloop van 1u15dag wat afstand tijd gem max ma recuperatieloop
5:09 / km10,030:51:50136141di int. interv…

Week 9

maandag : heel vlotte recuperatieloop van 50 minuten, wat last van stijve bovenbenen
dinsdag : pittige intervaltraining op de club, een omgekeerde piramide, het ging voortreffelijk !
woensdag : RUST
donderdag :normaal was ik van plan een rustige duurloop van 1u15 af te werken, ik had al niet veel zin, toch maar gegaan, dan merkte ik na 10 minuten dat mijn Forerunner de geest gegeven had (batterij plat), ik had mijn wedstrijdschoenen aangetrokken maar dat ging echt niet, nog geprobeerd enkele rondjes te lopen, maar na ongeveer 4 km in 20 minuten (ruwe schatting) besloot ik ermee te stoppen
vrijdag :rustige duurloop van 1u15, het ging veel beter als gisteren, terug mijn normale trainingsschoenen aangedaan, toch de eerste 20 minuten last van opgeblazen kuiten, ik vraag me echt wel als hoe dit komt, na wat stretchen was het over en ging het verder vlot
zaterdag : samen met clubgenoten Lode en Jimmy, Tom Partoens (Bartompa) en een kameraad van Tom zijn we gaan lopen in …