Veldloop Dilsen - Santa Run Hasselt - Warmathon Beringen

De eerste 4 wedstrijden van het LCC criterium waren achter de rug, nu nog 4 te gaan. Doordat de veldloop in Dilsen pas 3 weken na de veldloop van Bree plaats vond, had ik nu meer tijd om wat langere trainingen te doen in het weekend. Zo deed ik telkens een training van 15 km op de 2 vrije zondagen. Daarnaast werd er door de week op dinsdag goed getraind op de piste in Kortessem.

In de week van de veldloop in Dilsen was het dan weer afbouwen geblazen om fris en monter aan de start te staan.

zon. 22 dec. : Veldloop Dilsen

Omstreeks 15u arriveerde ik aan het Kasteelpark Ter Motten. Ik plaatste mijn sport tas in de ADD tent en vervolgens ging ik me opwarmen op het parcours. Het was guur weer en het had flink geregend. Daardoor was er op sommige plaatsen heel wat modder. 2 bochten lagen er redelijk glibberig bij.  Ik deed 1 rondje als opwarming: 1,6 km in een dikke 8 minuten.

Om 15u48 klonk het startschot. Ik besloot direct een hoog tempo aan te nemen en in het zog te blijven van mijn concurrenten. Ik zag dat Dimitri Driesen nog beter gestart was, maar voorlopig liet ik hem begaan. In principe is hij sterker dan mij, zeker gezien de voorgaande veldlopen. Ik begon wel wat in te lopen op hem. In Tongeren was ik 1 min 45 sec. achter hem, in Bree was het nog 26 seconden. Na zo'n 1 km wist ik over hem te gaan, zonder echt al in het rood te gaan. De vraag was nu, ga ik dit tempo kunnen volhouden op dit modderig parcours. Wonderwel wist ik het hoge tempo vol te houden. Af en toe keek ik achter mij om te zien als Dimitri dichterbij kwam. Ik kon een kloofje van zo'n 50 m goed houden. In de laatste bocht wist ik dat ik voor hem kon blijven en kon afklokken in 25:14 over de 5,98 km of 4:13 / km. In 2012 liep ik 4:21 / km.

Ik liep nog een rondje uit en ging direct naar huis want ik wou nog deelnemen aan de 1e Santa Run in Hasselt.


Niet lang na de start
Foto : ADD Kortessem

zon. 22 dec. : Santa Run Hasselt

Na thuis me gedoucht te hebben en avond eten, trok ik met vrouw en dochter naar het Dusartplein in Hasselt waar de start was van de 1e Santa Run, georganiseerd door AVT Hasselt. Ik had me een tijdje geleden voor ingeschreven voor deze run, en aan de inschrijvingen zei ik mijn naam en voornaam. Je kreeg dan een kerstman pak: een rode broek, een rode overal, een rode muts en een witte baard.  Dat trok ik aan over mijn loopkleren. Iets voor 19u30 zette ik me klaar aan de start waar we nog een kleine opwarming kregen. Om 19u30 klonk het startschot. Ik denk dat we met zo'n 200 lopers waren. Door de veldloop maakte ik er een trainingsloopje van. Het parcours was een rondje van iets minder dan 2 km doorheen de stad. We liepen onder andere achter het nieuwe gemeentehuis, langs het Leopoldplein (met het paardenstandbeeld), langs de grote markt en de Zuivelmarkt, en dan terug richting Dusartplein langs de bibliotheek. Al snel kreeg ik het veel te warm door het pak, en de baard moest ik af en toe uit mijn mond halen. Persoonlijk vond ik de beleving langs het parcours veel te weinig, alhoewel ze aan het gemeentehuis een paar trommels gezet hadden om de sfeer erin te houden. Met de veldloop in de benen was het ook niet makkelijk lopen. Ik liep de 5,6 km uit in net iets meer dan 30 min. Waarschijnlijk ga ik het bij deze ene keer houden. Leuk voor de kerstshopper, maar als loper vond ik het eerlijk gezegd niet geslaagd.


Na de finish
Foto : Daniëlla Janssen

maa. 23 dec. : Warmathon Beringen

Om mijn werk Bethanie vzw te steunen, nam ik deel aan de warmathon van Beringen. Ik moest nog werken die dag en het gemakkelijkste was om direct na het werk door te rijden naar Beringen. Om 17u45 kon ik, na even zoeken, mijn wagen kwijt op een parking. Ik moest dan nog een kilometer tot aan de start lopen. Ook nu gaf ik mijn naam en voornaam op en kreeg een borstnummer. Dat speldde ik op en begaf me dan naar het startpunt. Er was een rondje uitgestippeld van net geen 3 kilometer op het terrein van Beringen mijn en in de naburige straten. Ik wist 4 rondjes af te leggen in een fijne sfeer met presentator Peter Van de Veire. Zo kwam ik aan 11,6 km in 59:59. Met dan nog een kilometer tot terug aan mijn wagen, kwam ik aan bijna 14 km.


Strava gegevens van mijn 4 rondjes : https://www.strava.com/activities/2951865570

Na de inspanning, even poseren
Foto : Daniel Drion

2019

En daarmee loopt 2019 op zijn einde. 

Enkele bijzonderheden :
  • Langste wedstrijd : 27-01-2019 - LPM trail - 22,36 km in 2u04
  • Mooiste wedstrijd : 20-01-2019 - Polar Bear Trail - 14 km in 1u24
  • Beste wedstrijd : 22-12-2019 - Veldloop Dilsen (zie hier boven) - 6 km in 25 min
  • Minste wedstrijd : 13-10-2019 - Dwars Door Hasselt - 15 km in 1u14
Totaal aantal kilometers :
  • Lopen : 2320 km
  • Fietsen : 283 km
Prettig eindejaar en een gezond 2020 !