Stadtlauf Füssen

Vakantie ! Eindelijk, en dan nog eens 3 weken ! Ik denk niet dat ik ooit 3 weken vakantie na elkaar gehad heb. Ik was benieuwd als ik dat niet als te lang ga ervaren.

We hadden toch even moeten zoeken waar we dit jaar heen zouden gaan, maar we besloten terug te gaan naar de streek waar we vorig jaar zaten, de Allgäu streek in Zuid-Duitsland. Vorig jaar was ons verblijf in Leutkirch im Allgäu voor het grootste stuk in het water gevallen door het slechte weer en hadden we enkele activiteiten niet kunnen doen. Dit jaar hadden we een appartement gevonden in Schwangau (een uurtje verder met de auto dan Leutkirch), vlakbij het bekende kasteel Neuschwanstein. Vorig jaar hadden we het andere kasteel Hohenschwangau, dat er vlak langs ligt, bezocht.

Mijn vrouw had gezien dat er een loopwedstrijd georganiseerd werd in het stadje Füssen, dat vlak langs Schwangau lag. Er werd op zondag een marathon georganiseerd en op zaterdag een 10 km en een halve marathon. Ik besloot mee te doen aan de 10 km en had me op voorhand al ingeschreven.

We verbleven van maandag tot maandag, dus ik had nog enkele dagen de tijd om de streek te verkennen met enkele looptrainingen. Daarenboven was er op amper 3 km vanwaar we verbleven een publiek toegankelijke atletiekpiste. Vlak daarnaast was er een skatepark met 2 pumptracks, en een kleinere speeltuin. Terwijl de kinderen zich bezig hielden op het skatepark, kon ik een training afwerken op de atletiekpiste.

Uitzicht nabij ons verblijf met in de achtergrond het kasteel Neuschwanstein
Foto: Daniel Drion

Eerste loopje in de omgeving: https://www.strava.com/activities/7490218959/overview

Eerste loopje in Schwangau
Foto: Daniel Drion

Op dinsdag brachten we een bezoek aan het Walderlebniszentrum Ziegelwies, waar we konden wandelen door de bomen. In de namiddag zijn we naar het zwembad Alpentherme Ehrenberg in Reutte (Oostenrijk) geweest. 's Avonds deed ik een training op de atletiekpiste, terwijl mijn zoon zich amuseerde op het skatepark met zijn step.

Walderlebenis
Foto: Daniel Drion

Atletiekpiste Füssen
Foto: Daniel Drion
Training atletiekpiste: https://www.strava.com/activities/7495243622/overview

Op woensdag brachten we een bezoek aan het kasteel Neuschwanstein. Om er te geraken moesten we eerst ongeveer 30 minuten wandelen steil de berg op. Gelukkig hadden we gereserveerd om 9u 's morgens toen het nog niet heel warm was. In de namiddag zijn we naar de Sommerrodelbahn bij de  Tegelberg geweest.

Kasteel Neuschwanstein
Foto: Daniel Drion

Sommerrodelbahn Tegelberg
Foto: Daniëlla Janssen

Looptraining van de dag: https://www.strava.com/activities/7500470679/overview

Donderdags zijn we naar het Skyline Park in Rammingen geweest. Daar konden vooral de kinderen zich uitleven op de verschillende attracties van dit pretpark.

Vrijdags hebben we een bezoek gebracht aan de langste Tibetaanse hangbrug voor voetgangers: Highline179.


Highline179
Foto: Daniëlla Janssen

Looptraining van de dag: https://www.strava.com/activities/7509169840/overview

Zaterdag stond in het teken dan van de loopwedstrijd. De wedstrijd ging door om 16u30. Goed op tijd waren we ter plaatse en ging ik mijn borstnummer afhalen. Daarna warmde ik me wat op en omstreeks 16u15 zette ik me klaar aan de start. Precies om 16u30 klonk het startschot. De eerste 6 kilometer verliepen heel goed en wist me ik schat bij de eerste 15 te nestelen. Maar dan kregen we een steile beklimming van een kilometer. Daar trapte ik toch wat op mijn adem en moest zelfs af en toe wandelen. Ik denk dat er zo'n 10-tal me dan voorbij zijn gestoken. In de laatste kilometer kregen we nog een heel steil stuk van zo'n 100m. Ik kan uiteindelijk afklokken in precies 48 min over de 10,42 km (4:36 / km). Ik eindigde op een verdienstelijke 23e plaats van de 221 deelnemers. 

Stadtlauf Füssen
Foto: Daniëlla Janssen

Aankomst

Strava gegevens stadtlauf: https://www.strava.com/activities/7516000071/overview

Zondags zijn we nog een plonsje gaan maken in de Forggensee.

Forggensee
Foto: Daniëlla Janssen

Laatste loopje in Schwangau: https://www.strava.com/activities/7522491304/overview

Maandags was het dan tijd om terug naar huis te keren. Prachtig Schwangau, auf wiedersehen !

Het mooie uitzicht in Schwangau tijdens een van mijn looptrainingen
Foto: Daniel Drion

Schwangau
Video: Daniel Drion

.... en die 3 weken vakantie, dat was zeker niet te lang 😎