Spannende vooruitzichten

Ik zal maar direct met de deur in huis vallen : ik heb werk gevonden !

Mijn opleiding C# ontwikkelaar heeft zijn vruchten afgeworpen, want ik mag komende maandag met veel enthousiasme en goesting starten als Software Developer bij PeopleWare, een softwarebedrijf gelegen in Lier. Ik wil hierbij nogmaals de VDAB, en in het bijzonder mijn instructrice Mariella Cleuren bedanken voor de goede begeleiding bij de opleiding. Het worden dus spannende weken, maar ik ben ervan overtuigd dat dit de juiste stap is in mijn carrière. Eerlijk gezegd zijn er momenten geweest in de voorbije maanden dat ik dacht "Ga ik wel iets vinden als C# ontwikkelaar" en "Ga ik me daar dan goed voelen". Afgelopen woensdag ben ik naar het kantoor gereden om het contract te tekenen. Ik kreeg daar een hartelijke ontvangst. De volgende dag kreeg ik bloemen toegestuurd en op het kaartje stond dat ze uitkijken naar mijn start komende maandag. Wat een mooi gebaar ! Ze geven me alvast een heel fijn gevoel om daar te mogen starten. Er staat me nu wel nog een berg aan kennis dat ik ga moeten vergaren te wachten, maar met het nodige doorzettingsvermogen en wat hulp en begeleiding van mijn collega('s), gaat me dat zeker lukken.

Een berg (aan kennis) in de verte
Foto : Daniel Drion
Locatie : Innsbruck Oostenrijk

Op het vlak van lopen, zit het ook goed. De vorm is in orde, maar de topvorm is er zeker nog niet. Dat hoeft ook nog niet, want voorlopig kunnen normale loopwedstrijden nog steeds niet doorgaan. Morgen ben ik wel van plan de (virtuele) Hoeseltse Kluis Run te lopen. Laten we zeggen dat ik hoop er een mooie tijd te lopen, maar wat is een mooie tijd op een pittig heuvelachtig parcours ? Ik ga in iedere geval voluit proberen te gaan en ga deze ook aanpakken als een echte wedstrijd.

Vorige week zaterdag, op 10 april, heb ik de trailrun: run for fun in Meeuwen-Gruitrode gelopen. Een trail redelijk in de buurt, dan ben ik zeker van de partij. Je had keuze uit 3 afstanden, 4 km, 12 km en 20 km. Ik koos voor de middelste afstand. Ondanks de regen heb ik kunnen genieten van het mooie parcours. Na zo'n 5 km moest je een heuvel op (de Mariaberg) en bovenaan stond er een Mariabeeld (zie foto onderaan). En na zo'n 6 km moest je de Oudsberg beklimmen, de hoogste landduin van Vlaanderen. Het mul zand maakte het nog extra pittig, maar wat een mooie omgeving om te lopen of wandelen. Bij het nemen van de foto's, bleef ik even stil staan en rond kijken om de omgeving echt eens tot me te nemen. Luisteren naar de natuur, met af en toe een fluitend vogeltje en de stilte. Zulke momenten doen je toch even de beslommeringen van het leven vergeten en ik ben ervan overtuigd dat dit je mentaal weerbaarder maakt. Na een kleine 12 km (11,3 km om precies te zijn), kom ik terug aan waar ik gestart was. Ik deed nog even een praatje met een medewerker van de organisatie en zei hem dat ik hoop dat ze het nog gaan organiseren, want ik vind dat er in Limburg veel te weinig trails georganiseerd worden, zeker met de vele bossen die je hier hebt. Hieronder nog enkele mooie foto's van deze trail.

Strava gegevens : https://www.strava.com/activities/5100743865/overview

Beklimming van de Mariaberg
Beklimming van de Mariaberg
Foto : Daniel Drion

Het Mariabeeld bovenaan de Mariaberg
Het Mariabeeld bovenaan de Mariaberg
Foto : Daniel Drion

Beklimming van de Oudsberg
Foto : Daniel Drion

Oudsberg
Oudsberg
Foto : Daniel Drion