Run en Fun virtual trail

Corona, corona, corona, ....

Een nieuw jaar, maar de onzekerheid blijft nog steeds duren. En dat begint toch te wegen. December was duidelijk een mindere maand voor mij. Nu dat er nieuwe varianten van het virus beginnen op te duiken, is de vrees dat deze onzekerheid toch nog even gaat duren. Ik probeer de draad weer op te pakken na de mindere decembermaand en terug wat kwaliteit (lees snelheid) in mijn trainingen te brengen. Maar makkelijk is het niet, aan de ene kant probeer ik misschien wat te hard terug op niveau te komen, maar aan de andere kant moet ik zien dat ik geduldig ben. Bij de intervals is mijn eerste interval steeds te snel en dat bekoop je dan in de daarop volgende intervals, waardoor de laatste of zelfs 2 laatste duidelijk trager moeten. Ik moet leren die eerste zelfs iets te traag te lopen en dan gradueel proberen sneller te gaan, maar meestal loopt het nu net omgekeerd. Ik hoop echt dat we op z'n minst vlug terug normaal kunnen trainen op de piste met de atletiekgroep, want een beetje contact is toch wat veel mensen missen. 

https://sporza.be/nl/2021/01/24/onzekere-tijden-blijven-duren-voor-de-atletiek-het-is-ontmoedi/

Trail running

Begin januari heb ik ontdekt dat er een pump track is bij Kattevenia. Bij onze vakantie in Salzburg 2 jaar geleden, hadden we ook al eens kennis gemaakt met dit soort parcours voor step of mountainbike. Samen met mijn zoon Tristan zijn we naar daar gereden met de step en mountainbike in de koffer. Terwijl hij zich uitleefde op deze pump track en vlakbij mountainbike parcours, ben ik de rondom liggende bossen al lopen gaan verkennen. Er zijn 4 wandelroutes die je kan doen. Ik heb ondertussen 1 keer de gele route (11, 7 km) gelopen, en dan nog eens in 1 keer de gele en groene route (17 km). Ik vind het echt mooie routes doorheen de bossen van Kattevenia. De blauwe en rode route staan nog op het todo-lijstje, en dan heb je ook nog de loopomlopen met een groene route (5 km) en een rode route (10 km). Die ga ik een van de komende weken zeker eens doen.

Run en Fun virtual trail

Vanuit de joggingclub Run en Fun, werd er afgelopen weekend een virtual trail georganiseerd. De bedoeling was een uitgestippeld parcours van 11,6 km doorheen de bossen van Kattevenia te lopen. Er was ook een segment aangemaakt op Strava. Ook nu ging mijn zoon Tristan mee met zijn step en mountainbike, terwijl ik het parcours afhaspelde. Het was een mooi parcours. Ik had er een doorgedreven training van gemaakt en wist het af te leggen in net geen uur.

Aan de start

Hoop

Leven tussen hoop en vrees, hoop dat vlug alles terug normaal wordt, en vrees dat het toch nog even gaat duren. Het zal in ieder geval nog even op de tanden bijten zijn en hopen dat we op z'n minst gezond blijven.