Bokrijk Run

Op 11 november deed ik mee aan de 2e editie van de Bokrijk Run. Ook vorig jaar deed ik hieraan mee. Toen deed ik zowel de belevingsrun als de chronorun. Dit jaar besloot ik enkel deel te nemen aan de chronorun.

In de voormiddag met een vrije start tussen 10 en 12u kon men deelnemen aan de belevingsrun. Om 14u30 was de chronorun. Rond 14u parkeerde ik mijn wagen aan de voorste parking. Het was dan nog een klein stukje te voet tot aan de inschrijvingen aan het kasteel. Daar kreeg ik mijn borstnummer. Op het binnenplein bij het openluchtmuseum was de start en daar liep ik een kilometertje mij warm. Het weer was grijs maar wel een beetje warmer als bij Dwars Door Hasselt. Het was zo rond de 12 graden. Om iets voor half 3 werden we aangemaand naar de startboog te komen. Het was duidelijk dat er veel deelnemers waren aan deze Bokrijk Run. De organisatie sprak van een succes met 450 deelnemers aan de chronorun.

Tot aan de start was ik er niet uit om er een doorgedreven training van te maken, of toch redelijk voluit te gaan. Het werd het laatste en dat ondanks ik de 2 weken na Dwars Door Hasselt het wat rustiger aan gedaan heb. Ik wou eens zien hoever ik nu sta. Ik was van plan vanaf de week die volgde op deze wedstrijd, terug het 10k schema van Garmin connect te volgen. Naar aanleiding van deze wedstrijd kon ik zo een beetje bepalen welke tempo's ik kan lopen bij de verschillende training types.

Het parcours verliep enerzijds doorheen het openluchtmuseum en anderzijds doorheen de nabij gelegen bossen. Ik kon steeds een tempo van rond de 4:30 / km lopen. Mijn niveau van Dwars Door Hasselt heb ik voor het grootste stuk kunnen behouden. Tijdens km 4 passeerden we langs het fameuze "Fietsen door het water". Een brug die niet over het water loopt maar door het water. Op km 6 passeerden we doorheen het Arboretum. Daarna nog een stukje door het bos. De laatste 2 km verliepen terug doorheen het openluchtmuseum. Ik kan afklokken in 42:52 over de 9,44 km (4:32 / km). Daar was ik best tevreden mee. Aan de finish kregen we nog wat versnaperingen met stukken fruit en drank. Ik liep nog een kilometertje uit tot aan mijn wagen.

Dit was weer een geslaagde editie en hier zullen ze me zeker nog terug zien.


Bij "Fietsen door het water"
Foto : Bokrijk Run
Het was vandaag 11 november 2018. Daarom dit vredesteken als herdenking aan het einde van WOI precies 100 jaar geleden.

Finish
Foto : Bokrijk Run