Offroad Bilzen Run

Vorige week zondag 28 februari, deed ik mee aan de Offroad Bilzen Run. Deze loop werd voor de eerste keer georganiseerd. Je had keuze uit 2 afstanden, 6,6 km en 13,2 km. Ik koos voor de 13 km. Aangezien in de naam van deze wedstrijd "offroad" stond ging ik ervan uit dat het parcours voornamelijk op onverhard zou lopen en weer een goede trailtraining zou worden met het oog op 2 april.

De wedstrijd zou starten om 14u. Omstreeks 13u30 parkeerde ik mijn wagen op de parking voor het cultureel centrum De Kimpel. Aan de inschrijvingen zei ik mijn naam en kreeg je een armbandje met je nummer op. Als opwarming liep ik 1,3 km in 6 min via de Eikenlaan en op de Finse piste langs een vijver. Om iets voor 14u zette ik me aan de startboog. Daar kwam ik toch een bekende tegen, Marc Buekers en zijn loopmakker. Precies om 14u klonk het startshot. Ik besloot er een snelle start van te maken en ik schat dat ik al direct bij de eerste 10 zat. Die snelle start beklaagde ik mij al snel want de eerste 5 km waren heel pittig met heel wat klimwerk zowel op onverhard als op verhard. Ik dacht in eerste instantie dat we 2 rondjes moesten lopen van 6,6 km maar op km 7 liepen we op een onverhard stuk richting het Apostelhuis van Alden Biesen. Zo liepen we langs de commanderij van Alden Biezen en liepen we verder langs onverharde paden in een mooie omgeving. Maar genieten kon ik echt niet, want het gevoel was zeker niet zoals ik het wou. Het was lang zoeken naar een goed tempo na de veel te snelle start. Eens voorbij Alden Biesen ging het wat beter, ook omdat het parcours wat vlakker was dan in de eerste helft van de wedstrijd. Ik kan uiteindelijk afklokken in 1:07:26 over 13,32 km (5:04 / km). Ik ging nog terug naar de inschrijvingen waar je een zakje kreeg met allerlei kleinigheden. Daarna reed ik terug naar Hasselt.

Garmin connect gegevens : https://connect.garmin.com/modern/activity/1066925710

Foto's

Foto : Lambrecht Hendrikx

Foto : Ronald H.