Overzicht 2015

Hierbij nog een overzicht van 2015.

2015 is een heel goed jaar geweest op loopgebied. Ik heb 3 van de 5 PR's kunnen verbeteren. Een eerste PR liep ik tijdens begin van het jaar en was een verbetering van mijn verste afstand. In februari liep ik 25 km als voorbereiding op de halve marathon. Eind maart lukte het mijn PR te verbeteren op de halve marathon (4:24 / km). Dan probeerde ik mijn PR te verbeteren op de 10 km, en dat lukte net niet (4:03 / km, PR staat op 4:00 / km). Tijdens de zomermaanden kende ik een dipje, vooral door het warme weer. Na de zomer trainde ik om mijn PR te verbeteren op de 15 km. Dat lukte me tijdens Dwars Door Hasselt (4:15 / km). Er restte dan nog 1 PR en dat was de 5 km, maar ik heb geen poging gewaagd op deze afstand.

Ik nam deel aan 22 wedstrijden, 13 wegwedstrijden en 9 trails. In totaal liep ik 2687 km.

Overzicht per maand. (Klik op de afbeelding om te vergroten)
Overzicht per maand 2015
Het voorjaar van 2016 gaat in teken zijn van mijn voorbereiding op de 30 km van de Cauberg Trail en misschien doe ik erna een marathon. Maar dat is heel misschien, ik wil eerst zien hoe ik de lange afstanden ga verteren. Vooral mijn lichaam moet mee willen. Zoals je weet ben ik 1,5 bijna 2 jaar geleden geopereerd aan mijn schildklier en dat zorgt ervoor dat mijn lichaam niet altijd voldoende energie heeft. Ik neem daarvoor medicatie, maar toch zijn er periodes van verminderde energie. Al bij al mag ik niet klagen, ik heb mooie resultaten gelopen in 2015, maar een marathon is toch nog altijd een verre afstand. Ik zal extra moeten luisteren naar mijn lichaam. En dan heb je ook nog het weer. Het mag zeker niet te warm zijn, maximum 20 graden, dus het zal dan ergens in mei of juni moeten gebeuren die marathon. We zullen nog zien. Eerst die 30 km.

Voor de rest wil ik iedereen nog een gezond en sportief 2016 wensen !