Eindejaarscorrida Leuven

Afgelopen zondag deed ik mee aan de Eindejaarscorrida in Leuven. Dit was mijn 4e deelname. In 2007 en in 2008 liep ik de 12 km. In 2009 vertrok ik ook met de 12 km maar moest na 8 km de wedstrijd staken wegens een liesblessure. Gelukkig werd ik opgenomen in de uitslag van de 8 km, maar eigenlijk is dat mijn enigste wedstrijd die ik niet uitgelopen heb.

Om iets na half 9 nam ik de trein richting Leuven. Ik had afgesproken met enkele collega's aan de achterkant van het KBC gebouw, waar we in de KBC garage ons borstnummer kregen, samen met een loopshirt en een zakje met een banaan, Aquarius flesje en een muesli reep. Met de collega's werden de verwachtingen besproken. Ikzelf had niet echt hoge ambities. Ik ben momenteel in voorbereiding op de 30 km van de Cauberg Trail die doorgaat op 3 april. Ik volg daarvoor een marathon schema van Garmin connect. Dit schema is een afwisseling van tempo-intervallen, rustige duurloopjes en in het weekend een lange (rustige) duurloop. Zo had ik de dag vóór deze wedstrijd nog 19,8 km gelopen in 1u40. Frisse benen had ik dus niet voor deze wedstrijd. Het was zodoende meer een doorgedreven (sneldheids-)training.

Precies om 10u45 klonk het startshot. We vertrokken op de Bondgenotenlaan en liepen naar het Martelarenplein aan het station. Dit stukje wandel ik iedere ochtend als ik ga werken, dus dat gaf wel iets extra. De 1e km was het vooral zigzaggen tussen de vele lopers. Eens wat meer ruimte kon ik het tempo wat verhogen. Zo kon ik km 2 en 3 rond de 4:10 / km lopen. Vanaf km 4 begonnen de benen wat zwaarder te worden, maar kon toch nog deze km in 4:16 lopen. Km 5, 6 en 7 moest ik mijn tempo toch wat drukken en liep ik rond de 4:25 / km. In de laatste 100 m kregen we nog een kleine helling en perste er nog een sprintje uit tot aan de finish. Ik kan afklokken in 34:05 over de 7,92 km (4:18 / km). Daar was ik best tevreden mee. De lange duurloop van de dag ervoor heb ik zeker gevoeld. Ik wachtte nog even op de andere collega's. We gingen dan terug naar de KBC garage. Ik had in de namiddag nog een kerstfeestje en kon daardoor niet blijven, want de collega's gingen ergens nog iets eten. Ik ging dan terug naar het station om zo terug te keren naar Hasselt met de trein.

Daarmee zit mijn laatste wedstrijd van 2015 erop. Mijn volgende wedstrijd wordt normaal gezien de Polar Bear Trail in Teuven op 24 januari.

Garmin connect gegevens : https://connect.garmin.com/modern/activity/993541156

Vlak voor de start