Allerlei

Er is ondertussen heel wat gebeurd op loopgebied.

Les Crêtes Fallaisiennes - Fallais
Op zondag 8 juni deed ik mee aan de 9e wedstrijd van de Challenge Hesbignon, Les Crêtes Fallaisiennes te Fallais. In 2012 en in 2010 liep ik deze ook al, maar ik kon me niet veel meer herinneren van het parcours. Mijn loopmakkers wisten me wel te zeggen dat het een zwaar parcours is. En of het een zwaar parcours was ! Steile hellingen en afdalingen, zeker 90% onverhard, single tracks en op het laatste moesten we zelfs door een stuk wildernis. Dit is zeker een trail waardig. De 13,42 km werd afgelegd in 1:09:23 (5:10 / km). Deze kan zeker doorgaan als de zwaarste wedstrijd uit mijn loopcarrière.

Les Crêtes Fallaisiennes - Fallais
Foto : Louis Marechal

Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/516273434

Kermisloop Diepenbeek
Op zaterdag 14 juni deed ik mee aan de Kermisloop in Diepenbeek. Deze werd mee georganiseerd door de atletiekclub waar ik lid van ben, namelijk Jong en fit. Op zondag 15 juni stond ook nog de "Hel van Herk" op het programma, de 8e wedstrijd van de Haspengouw Challenge, maar aangezien dit 10 mijl is en ik geen goesting heb om 16 km te lopen, besloot ik deze niet te lopen. De weken voor deze wedstrijd had ik geprobeerd wat meer langere afstanden te lopen, maar momenteel ligt me dat niet. Ik hou het liever zo tussen de 10 en 12 km. In 2009 deed ik ook al eens mee aan de Kermisloop, toen liep ik de 5 km. Deze keer deed ik mee aan de 10 km. Het werd een hele goede wedstrijd en ik wist de 9,89 km af te leggen in 40:14 (4:04 / km). Mijn beste wedstrijd sinds april 2010.

Kermisloop Diepenbeek
Foto : Mark Nelissen

Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/520594547

Stratenloop Heers
Op zaterdag 21 juni deed ik mee aan de stratenloop in Heers. Dit is de 9e wedstrijd van de Haspengouw Challenge, mijn 6e. Normaal was ik van plan mee te doen aan de Kraftman Trail in Dilsen. Ook nu wist een hele goede wedstrijd te lopen, waar ik heel wat concurrenten voor kon blijven. De 9,98 km werden afgelegd in 41:27 (4:09 / km).

Stratenloop Heers
Foto : Benny Cox

Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/525769058