De schrik van mijn leven

Het is al een tijdje stil geweest hier op mijn blog, daarom nog eens een update, al is het een post mijn weinig goed nieuws.

Laat ik eerst beginnen met het loopnieuws. Ik heb ongeveer een 2-tal maanden gesukkeld met enkele kuitblessures. Na enkele behandelingen bij de kinesist kon ik de laatste weken terug beginnen met opbouwen. Eerst een tijdje met rustige duurloopjes en de 2 laatste weken ook met interval op de club en tempoloopjes. Ik was langzaam terug aan het denken een wedstrijdje mee te pikken tegen het einde van augustus. Tot zover het loopnieuws.

Ik ben sinds begin juli veranderd van werk. Een medisch onderzoek was voorzien bij aanwerving. Vorige week is dat onderzoek doorgegaan en daar hebben ze een zwelling ontdekt nabij mijn schildklier. De dokter raadde een bloedonderzoek en echo aan. In eerste instantie dacht ik aan een ontstoken muggenbeet of iets dergelijks. Maar na wat zoekwerk op het internet vond ik toch wat verontrustende informatie dat het wel eens meer dan een muggenbeet kon zijn... Dan naar mijn dokter gegaan om bloed te laten trekken. De bloedresultaten toonden geen afwijkende waarden met betrekking tot mijn schildklier. Je zal misschien nu denken, dat is toch goed nieuws dan. Maar dat vond ik niet. Integendeel. Ik begon me nu juist ongerust te maken. Door wat komt dan die zwelling vroeg ik me af. De dokter maakte een afspraak voor een echo te laten nemen. Op die echo was een gezwel te zien van 4 cm. Aan de commentaar van de dokter die de echo nam, kon ik toch wel afleiden dat die dat groot vond en dat het beter geweest was dat er enkele kleine gezwellen waren geweest. Er is na de echo ook een punctie gebeurd en momenteel wacht ik met heel veel schrik de resultaten daarvan af. Normaal gezien ga ik komende dinsdag het resultaat weten. Ik beleef nu echt de schrik van mijn leven en ik hoop dat ik dinsdag eens goed nieuws ga krijgen. Toch moet ik rekening houden met het ergste...

Ik kijk nu al heel anders tegen het leven aan. Als ik dinsdag goed nieuws ga krijgen, zijn mijn gedachten nu al voorgoed veranderd. Ik probeer positief te blijven, al is dat niet gemakkelijk. Het klinkt misschien cliché, maar geniet van elk moment want voor je het weet kan het leven zo om zijn !