Coal Mine Trail

Een paar maanden geleden had mijn broer gevraagd om eens mee te komen om samen het parcours van de Coal Mine Trail te lopen. Vooral door mijn kuitblessures kwam het er maar niet van.

De problemen met mijn schildklier hebben voor een stuk gezorgd dat ik vandaag dit parcours gelopen heb. De spreuk Carpe Diem is hier van tel, "stel niet uit tot morgen wat je vandaag kan doen".

Ik moet toegeven dat ik er een beetje schrik voor had. Enerzijds om me te kwetsen en anderzijds voor het onbekende. Maar ik moet nu ook toegeven dat het zeer de moeite was. Het parcours loopt over de koolmijnterreinen van Genk. Het is een zeer gevarieerd parcours, met veel single tracks en korte stukjes op en af. In de laatste 4 km zitten een 6 tal flinke kuitenbijters bij. Mijn broer liep deze vlot omhoog, maar ik besloot deze te wandelen, want ik wou me niet forceren.

De totale afstand was ongeveer 11 km en we deden er 1u06 over. Op het gemak dus. Ik had duidelijk nog wat overschot, misschien de volgende keer toch eens een paar hellingen lopend proberen.

De gegevens van deze loop kan je vinden op http://connect.garmin.com/activity/364263649.

Hieronder nog enkele foto's van het landschap daar.