LCC Sint-Truiden

Hier nog een verslagje van de veldloop op het Speelhof van Sint-Truiden. Deze wedstrijd ging door op het trainingsparcours van ons loopgroepje namelijk de Speelhofrunners. Daardoor was dit toch wel een speciale wedstrijd.

Rond 14u arriveerde ik op de parking voor het Speelhof. Aan de voetbalkantines van de jeugd van STVV kleedde ik me om. Vervolgens ging ik naar de inschrijvingen waar ik de gewoonlijke 2,5 euro neertelde en zo dan naar de ADD tent ging. Aan de start en finish strook bleef ik nog wat rondhangen want het was nog een beetje te vroeg om me al op te warmen. Daar spotte ik dan ex-clubgenoot van bij de Runners van Kortessem Marc Schoels. Samen met hem deed ik 2 rondjes op het parcours. Een rondje begon aan het Speelhof zelf, dan richting hoofdingang, dan rechts van de hoofdingang over de Finse piste, dan linksaf een stuk over de weide terug richting Speelhof, waar het er wat drassig bij lag, dan langs het Speelhof doorheen de speeltuin, en dan nog een lusje het bos in. Een rondje was ongeveer 1,65 km. We moesten 4 ronden afleggen tijdens de wedstrijd. Na die 2 rondjes deed ik nog een rondje samen met clubgenoot Ivan. Zo kwam ik aan net geen 5 km. Aan de startstrook deed ik nog enkele korte versnellingen. Er waren enkele bekenden komen supporteren. Zo was er kersvers Speelhofrunner Robin en was ook Tom Partoens aanwezig.

De wedstrijd zelf dan. Ietsje later dan voorzien klonk het startshot om 15u35. Clubgenoot Ivan nam al gauw enkele meters op mij, maar al vlug kon ik aansluiten bij hem. Ondanks een snelle eerste km (4:04), voelde ik dat ik niet te snel gestart was deze keer. Ik kon redelijk goed het tempo houden en al snel besloot ik enkele lopers voorbij te steken. Zo kon ik een klein kloofje van ongeveer 30 m slaan met clubgenoot Ivan. Een zeker Edward Vanhove stak mij voorbij ergens halfweg, en ik kon niet aanpikken. Hij bleef zo op een 50-tal meter voor mij hangen. Hij zou een goed mikpunt blijven voor mij. Langzaam maar zeker begon ik dichter en dichter bij hem te komen in de laatste ronde. Maar ik merkte ook dat het groepje achter mij, met onder andere Ivan, ook dichter aan het komen waren. En dit terwijl ik voelde dat het beste bij mij ervan af was. In de laatste 500 m versnelde ik en kon ik Edward bij benen. Hij kon niet aanpikken bij mij. Ik kan afklokken in 28:20 over de 6,51 km (4:21 / km). Edward komt enkele seconden later ook aan en feliciteerde me. Hij vertelde me dat hij vorige week nog de halve marathon gelopen had van de LPM en dat hij dat vandaag nog gevoeld heeft. Clubgenoot Ivan komt 10 seconden na mij ook aan. Die was dus nog redelijk dichtbij gekomen.

Na wat uitgeblazen te hebben doen Ivan en ik nog een rondje om uit te lopen. Na de douche, ga ik nog ene drinken. Als prijs mocht ik een klein spiegeltje mee nemen naar huis.

Morgen staat de laatste veldloop in Lanaken op het programma.

Hieronder nog een panorama foto van het Speelhof :

Speelhof Sint-Truiden