Stratenloop Sint-Huibrechts-Lille

Hier nog een kort verslagje van mijn deelname aan de stratenloop in Sint-Huibrechts-Lille op zo 27/03.

Ik was van plan deel te nemen aan de 8,3 km, deze afstand was enkel voor +35. Er was ook een 10 km, maar ik wou eens proberen de 4:00 / km te halen op een iets kortere afstand.

Ik had afgesproken met Lode in Diepenbeek. Lode zei me dat Pascal (Van Marcke) ook ging komen. Lode bracht ons dan naar Sint-Huibrechts-Lille. Na ongeveer 45 minuten komen we aan in Sint-Huibrechts-Lille. Wat me direct opvalt is dat er veel volk is, er ligt daar een grote speeltuin, eigenlijk was dit ideaal geweest om vrouw en kind mee te nemen. Het was trouwens mooi weer, volop zon, niet te warm en niet te koud, weinig wind, ideale omstandigheden om een snelle tijd neer te zetten.

Ook clubgenoot Marc Schoels was van de partij, hij zou ook deelnemen aan de 8.3 km, dus podium zou moeilijk worden voor mij. Het inschrijvingsgeld bedroeg slechts 2,5 euro, en dan kregen we nog een bonnetje voor een consumptie. Spotgoedkoop dus ! Samen met ons vieren lopen we 2 rondjes om ons op te warmen en daarna nog een stuk met enkele versnellingen, zo kwam ik aan 4,1 km opwarming, het gevoel was best wel ok.

Precies om 16u45 klinkt het startshot. Al direct vormde Pascal, Lode, Marc Schoels en een zekere Eric Gerrits een groepje. Daarachter waren er 2 lopers en nog iets verder liep ik alleen. Alhoewel ik direct een goed tempo ontwikkelde moest ik die 2 laten gaan. Ik zou me zeker opblazen als ik die zou volgen. De 1e ronde leg ik af in 6:12 (3:50 / km) over 1,62 km. Het zal dus iets minder dan 8,3 km worden, een kleine rekensom brengt ons dan op 8,1 km. De 2e ronde leg ik af in 6:30 (4:02 / km). Iets trager dus en 4:00 / km wordt moeilijk want mijn benen begonnen al wat te verzuren. Ronde 3 nog iets trager, deze in 6:40 (4:07 / km). Ronde 4 eveneens in 6:40 en de laatste ronde kan ik nog ietsje versnellen, 6:36. Zo klok ik af in 32:41 over 8,1 km (4:03 / km). De 4:00 / km niet gehaald maar toch tevreden. Marc werd 2e en op enkele seconden gevolgd door Lode die 3e werd. De wedstrijd werd gewonnen door Eric Gerrits. Ikzelf werd 5e. Pascal werd ruim 1e op de 10 km. Achteraf bekeken had ik beter mee gedaan aan de 10 km, dan had ik normaal gezien 3e kunnen eindigen.

Samen met ons vieren lopen we nog 2 rondjes uit om ons dan te gaan douchen. Daarna gaan we nog ene drinken met onze trainer in de cafetaria. Bij de tombola had ik nog een lederen bal gewonnen. De prijzen die Marc, Lode en Pascal kregen waren zeer de moeite en dat voor amper 2,5 euro inschrijvingsgeld. Dat heet dan waar voor je geld krijgen. De uitslag kregen we ook nog mee. Dit was een zeer leuke namiddag en hier kom ik nog wel eens terug !

Foto's te vinden op http://www.neerpelt.in/Sport/Stratenloop%20Bosuil,%2027%20maart%20'11%20(Marc%20Faes)/index.html

SHL_2011-3