Op zoek naar de juiste loopschoen

Ik heb geruime tijd met Asics Gel Kayano gelopen. Ik heb zowel de 13, de 15 als de 16 gedragen. Sinds begin dit jaar loop ik niet meer met een zooltje. Ik ben toen beginnen lopen met Asics Gel Kayano 16 en in eerste instantie ging dat zeer goed. Ik ben toen ook begonnen met een schema van Time2Run en ik maakte zeer goede vorderingen met als hoogte punt een persoonlijk record op de 10 km in Borgloon. Maar vanaf dan is het bergaf beginnen gaan met mij en heb ik een blessure opgelopen aan de patella pees van mijn linker knie. Waarschijnlijk is die blessure gekomen door overbelasting en misschien ook in combinatie met versleten schoenen. Mijn Asics Gel Kayano 16 hadden toen ongeveer 1000 km op de teller staan. Ik heb dan nog geprobeerd mijn kilometers per week terug te schroeven, maar ik bleef last hebben. Dan 2 weken volledige rust, en daarna terug langzaam beginnen opbouwen. Ook in behandeling geweest bij een kinesist om de patella pees te laten behandelen. Ik ben dan ook nieuwe schoenen gaan halen bij Time2Run, Brooks Adrenaline GTS 10. Ik ben een overproneerder en deze gaven mij de beste ondersteuning, toch dat bleek op de video. Na een paar weken lopen op deze, kreeg ik last aan de binnenkant van beide knieën en ook aan mijn linkse hiel. Dan heb ik een paar trainingen gelopen met oude Nike Zoom Structure Triax 11, en daarmee verdween de pijn langzaam, maar deze zijn te smal voor mijn voorvoet, en daardoor kreeg ik blaren op mijn voeten.
Deze voormiddag naar Time2Run gegaan om eens te gaan kijken voor andere loopschoenen, daar heb ik verschillende schoenen geprobeerd, ook de Nike LunarGlide+ geprobeerd en wat een goed gevoel toen ik deze aan trok. Het probleem was dat ze nog maar 1 paar hadden, 1 schoen maat 9,5 en de andere schoen maat 10. Deze werden verkeerd geleverd. Deze kon ik dus niet testen op de loopband en ik wou deze toch eerst eens testen op een loopband alvorens deze aan te kopen. Rik Ceulemans zei me dat ze volgende week waarschijnlijk de LunarGlide terug in voorraad zouden hebben. Toch lieten deze schoenen mijn gedacht niet los, en ik heb dan eens gebeld naar Ren in Tessenderlo. Daar hadden ze nog een 9,5 in voorraad. Ik ben dan naar Tessenderlo gereden en deze daar dan eens getest op de loopband, en wat bleek, onvoldoende ondersteuning voor mijn overpronerende voeten. Mijn binnenenkel zakt helemaal naar binnen en op termijn zal dit dan problemen geven aan de pees boven mijn binnenenkel en dat kan dan zo naar knieproblemen leiden. Daar heb ik ondertussen al genoeg van ! Dan maar andere geprobeerd en tot overmaat van ramp was geen enkele schoen eigenlijk geschikt voor mijn voeten. We hebben van alles geprobeerd, zelfs ook de Asics Gel Kayano 16, maar zelfs deze antipronatie schoen bood te weinig ondersteuning voor mijn binnenvoet. Dat was ook gebleken toen ik mijn oude Asics Gel Kayano 16 liet zien aan Erwin van Time2Run. Beide schoenen stonden naar binnen gericht.
Er blijft dan nog maar 1 ding over en dat is terug zooltjes. Ik ben nu van plan contact op te nemen met orthopeed Faes in Diest (zit blijkbaar ook in St.-Truiden). Volgende week dinsdag zit hij en diegene die me hielp bij Ren zei dat het tegenwoordig snel gaat bij Faes, ze vertelde me dat normaal gezien op 2 weken tijd zooltjes zou kunnen hebben. Ik hoop dat dit dan de oplossing gaat bieden en misschien kan ik dan toch nog die LunarGlide+ aan doen, maar dat zal dan moeten blijken.