Nieuwe Forerunner 305

forerunner305Sinds vandaag heb ik een nieuwe Forerunner 305. Ik had hem vorige week donderdag besteld bij Pixmania en vandaag is hij geleverd op mijn werk. De totale kostprijs was 207,9 €. 165 € voor de Forerunner zelf, 35 € voor 3 jaar garantie en dan nog 7,9 € verzendkosten. Goedkoper heb ik hem niet gevonden. Kan zijn dat je hem op eBay goedkoper kan vinden, maar ik koop hem liever rechtstreeks via een (betrouwbare) leverancier.
Het probleem bij mijn vorige was dat er helemaal geen geluid meer uit kwam. Na een kleine zoektocht op het internet blijkt dat dit komt doordat er vocht via de gaatjes aan de binnenkant de Forerunner inloopt. Ik had mijn vorige sinds december 2007 en is dus bijna 2 jaar oud. Het ‘geluidprobleem‘ is een gekend probleem. Op deze site vindt je een manier om een Forerunner te ontmantelen en daar zie je ook hoe vocht het geluidsmechanisme volledig kan eroderen. Het geluid is toch wel handig om je hartslag in de gaten te houden zodat je een geluidsignaal krijgt wanneer je boven een bepaalde hartslag bent. Ook bij intervals is dat handig zodat je op de hoogte wordt gebracht wanneer de rustperiode eindigt of wanneer de interval eindigt indien je op tijd loopt (bv. 4 x 5 min). Vandaar dus mijn keuze om toch een nieuwe aan te schaffen. De 310XT vind ik op het moment nog te duur, en behalve dit geluidsprobleem, ben ik zeer tevreden van de 305.
Bij de Forerunner die ik nu heb, heb ik deze gaatjes afgeplakt met gewone plakband. Ook het stickertje van het serienummer heb ik met plakband afgeplakt, omdat die na verloop van tijd los komt door vocht. Zo hoop ik dit probleem niet of toch zeker minder snel voor te krijgen. Op mijn vorige Forerunner had ik het serienummer stickertje ook afgeplakt met plakband en ik heb gemerkt dat die plakband heel goed blijft zitten ondanks het vocht. Vandaar dus ook mijn idee om die gaatjes af te plakken met plakband.
Ik raad dus iedereen aan deze gaatjes af te plakken, zodat er minder vocht in de Forerunner kan sluipen. Ik heb hem vandaag al gebruikt, en het geluid is nog duidelijk hoorbaar. Deze gaatjes afplakken kan dus mijn inziens zeker geen kwaad, integendeel.