Kreta 2009 : Dag 6 - Elounda

Nu terug het vervolg in de reeks Kreta 2009.
We zijn dag 6, vrijdag 31 juli. Vandaag besloten we ons terug aan het zwembad te zetten. We zijn in de voormiddag ook even langs geweest bij de reisoperator om een auto te huren. We hebben geluk want we kunnen deze avond nog een auto krijgen voor gans het weekend. Het zal een Golf Polo worden. Ook na de middag vertoeven we aan het zwembad.
P1000322 foto : zwembad aan de village van het hotel
Rond 16u ga ik mijn loopkleren aantrekken om mezelf nog eens in het zweet te zetten.. Ik besloot eens een intervaltraining te proberen op de loopband. Na 15 min rustig inlopen begon ik aan 6 x 1000 m. Ik probeerde om de 1000’den aan 15 km / h te lopen, dus aan 4:00 / km. De eerste 3 gingen redelijk goed, ik kon zelfs een paar keer boven de 15 km / h gaan, de laatste 3 gingen moeizaam en deed ik in ongeveer 4:05 / km. Na de intervals nog 15 minuten uitlopen en zo kwam ik aan 11,15 km in 1u.
P1000349 foto : klaar om te beginnen
Na het avondeten gaan we onze gehuurde auto afhalen aan de ingang van het hotel. We besluiten om een kleine uitstap te maken naar Elounda. Op dag 5 zijn we daar ook geweest na ons bezoek aan Spinalonga. We passeren nog even langs de speeltuin en gaan dan iets drinken op een terras in een cocktailbar. Daarna besluiten we terug naar het hotel te gaan. Het wordt tijd dat Tristan zijn bedje in gaat. Wij zetten ons nog even op het balkon om daarna ook ons bedje in te gaan.
Foto’s van de dag : https://photos.app.goo.gl/isuuu1w2y3Z3d6LKA
Meer informatie over Elounda : http://www.kreta2005.nl/elounda.html