Kreta 2009 : Dag 2,3 en 4

En we gaan verder in de reeks Kreta 2009.
Dag 2: Na een goed ontbijt namen we onze spullen om terug aan het zwembad te gaan liggen. Nu gingen we aan het andere zwembad liggen. Dit zwembad heeft een ruimer diep zwembad en daar aansluitend een groot kinderzwembad. Ik besloot in de voormiddag eens een kijkje te gaan nemen in de gymzaal om te zien als er een loopband aanwezig was. Buiten lopen met deze temperaturen (+30 graden) zag ik echt niet zitten of ik moest zeer vroeg uit de veren en dat zag ik ook niet zitten. Er waren zelf 2 loopbanden. Ik ben dan ook mijn loopkleren gaan aantrekken om een rustig duurloop te doen. Terwijl de anderen te bakken lagen aan het zwembad kwam ik aan 10,68 km in 1u. Mijn gemiddelde hartslag lag toch wel aan de hoge kant, maar dan kwam waarschijnlijk doordat ik toch nog vermoeid was. De hellingsgraad had ik op 2 % gezet om dezelfde weerstand te hebben zoals men buiten zou lopen. Na het lopen ben ik nog even het zwembad ingedoken om me even later te gaan douchen en iets te gaan eten.
Na het eten besloten we de wandeling naar het centrum van Agios Nikolaos eens te doen. Aan de balie vertelde ze ons dat het ongeveer 30 minuten wandelen is. Dat zagen we wel zitten en zo konden we ook de omgeving wat ontdekken. Na ongeveer 20 minuten wandelen kwamen we aan een splitsing. Er stond een pijl naar rechts voor het centrum. Links bleef je langs de kust. Omdat we graag wat winkeltjes wouden bezoeken besloten we rechts te volgen. Na 5 minuten moesten we een steile berg op. We hoopten dan dat we er zouden zijn, maar de weg ging nu licht bergaf. Op een zeker ogenblik zagen we het binnenmeer van Agios Nikolaos liggen en besloten daar even uit te rusten. Tristan was ondertussen in slaap gevallen in de buggy.
P1000120 foto : Het binnenmeer van Agios Nikolaos
Na nog een wandeling van 15 minuten kwamen eindelijk in het centrum. We hebben 1 winkelstraat gedaan en daarna zijn we iets gaan drinken aan dat binnenmeer. Daarna besloten we terug richting hotel te wandelen langs de kust. Deze weg was een stuk korter dan de weg die we eerst genomen hadden, maar we deden er toch nog een half uur over. De rest van de dag zijn we in de buurt van ons hotel gebleven, want we waren allen moe van de wandeling.
Dag 3: Vandaag besloten we de luilak uit te hangen en aan het zwembad te blijven. In de namiddag heb ik een snelle duurloop afgewerkt op de loopband : 11,84 km in 1u. De laatste 15 minuten kreeg ik last aan mijn linkse dikke teen. Een blaar had zich aan de onderkant gevormd.P1000163 foto : Het hotel met het kiezelstrand
Dag 4: Ook vandaag hebben we meeste tijd aan het zwembad gelegen. Tijdens de middag had ik me in de zon gezet op een groot balkon (zie album). ‘s Avonds kon Tristan bij mijn moeder blijven slapen, dus besloten Daniëlla en ik eens naar de animatie te gaan kijken. Op het programma stond de verkiezing van miss Mirabello. Enkele schoonheden moesten opdrachten uitvoeren en kregen dan punten. Die de meeste punten had werd dan miss Mirabello. Nadat we enkele cocktails gedronken hadden en de missverkiezing bijna gedaan was, zijn we dan hotelkamer gegaan om ons bedje in te gaan.
P1000199
Foto’s van de dag 2,3 en 4 : https://photos.app.goo.gl/RZQP9G9nxA4VQp358