Heuveltraining

Vandaag nog eens een heuveltraining afgewerkt. Toch nog even getwijfeld of ik nu een recuperatieloopje zou doen, dan wel een heuveltraining, dit omdat ik morgen van plan ben mee te doen met de 5 km van de kermisloop in Diepenbeek. Aangezien het parcours van de Bilzen Run de eerste 11 km af en toe stevig bergop gaat, besloot ik dan toch de heuveltraining te doen. Ik wil goed voorbereid zijn op de Bilzen Run, en Diepenbeek loop ik een beetje voor het 'plezier'. Dus moest het morgen tegenvallen, dan kan ik het ook ergens op steken hé ;) Van hier thuis tot aan de brug over het kanaal is het ongeveer 15 min joggen. Ideaal als opwarming en na 20 min begon ik er dan aan : 8 x 250 m klimmen met 250 m rust. Ondanks dat het toch redelijk warm was, ging het heel goed. Ik ben steeds rond de 55 sec kunnen blijven, en daarbij ging ik nog niet voluit. Enkel bij de 8e begon ik toch wat zwaardere benen te krijgen en was het goed dat ik gekozen had om er 8 te doen in plaats van de geplande 10. Ter compensatie heb ik 26 min uitgelopen, in plaats van de geplande 20 min ;p. Zo kwam ik vandaag aan 12,48 km in 1:08:48 Gemiddelde hartslag 141, maximum 171