20 km door Brussel

Hier dan een kort verslagje van de 20 km door Brussel.

Samen met Raf (Sossies) ben ik met de trein naar Brussel gegaan.
Lode en Johan van de club gingen met de auto en we hadden afgesproken aan de ingang van het vliegtuigmuseum.

Na ons omgekleed te hebben aan de Belgacom stand, hebben we rond half 1 een toerke gedaan bij de standjes van de verschillende organisaties.
Rond kwart na 1 zijn we Lode en Johan tegen gekomen en hebben we ons rustig opgewarmd aan de voorkant van het Jubelpark.

Tegen half 3 zijn we allen naar ons startvak gegaan : Lode in 1A (nr. 636), Raf in 1B (nr. 1135), ik in 2A (nr. 2324) en Johan in 3A (nr. 8300 en nog iets).

Rond 20 voor 3 begon de Bolero. Toch wel iets speciaals daar aan de start. Rond 5 voor 3 de Brabançonne, dan de knal en weg waren we !

Door de warmte, die al bij al nog mee viel, besloot ik toch rustig te lopen en te genieten van deze schitterende wedstrijd. Ik heb steeds tussen de 4:45 en 5:00 / km gelopen en het nooit echt moeilijk gehad. Ook op de helling van de Tervurenlaan gaat het goed en kan ik blijven lopen. Velen zien echt af op dit stuk. Na deze helling is het ongeveer nog 2 km tot de aankomst. Ik kom aan in ongeveer 1u37'. Ik had misschien gehoopt op 1u35' maar met 1u37' ben ik meer dan tevreden en toch meer dan 2 minuten beter dan vorig jaar.

Bij de aankomst neem ik een Mars en een fles Spa en vertrek vervolgens terug naar de Belgacom stand om me te douchen. Daar kom ik iedereen tegen, de tijden : Lode 1u16', Raf 1u20', Johan 1u27', Chriske Wouters 1u09' !

Bedankt Raf en Belgacom voor de lekkere broodjes en drinken !

Volgend jaar zeker weer !