Recuperatie na Antwerpen

Op maandag doe ik meestal een korte recuperatieloop en vandaag was het niet anders. Mijn benen zijn ferm stijf, vooral in mijn dijen voel ik het melkzuur zitten. Na een 10-tal minuten ging het al wat beter, maar ik heb ze gedurende de hele training toch gevoeld. De hartslag lag redelijk hoog, maar het gevoel is goed. Dat de hartslag hoger lag dan gewoonlijk is normaal bij mij zo een dag na een wedstrijd, en zeker als het tijdens de wedstrijd niet lekker ging. Het weer was helemaal opgeklaard en af en toe kwam de zon goed door. Af en toe liet de wind zich voelen en maakte het dan wat fris. De laatste 10 min voelde ik de bovenbenen terug wat feller, waardoor ik nu twijfel als ik morgen wel de interval ga doen op de club. Aan de andere kant is het misschien toch beter dat ik ga, zodat mijn spieren verder kunnen los komen. Ik heb al verschillende keren gehad dat mijn spieren los kwamen tijdens een interval. Misschien is het dan wel een goed idee om niet voluit te gaan. Deze recuperatieloop was goed voor 8,12 km in 45 min. De gemiddelde hartslag was 136, en het maximum was 144.