Midwinterjogging Kiewit

Vandaag mee gedaan aan de Midwinterjogging in Kiewit. Dit is traditioneel de start van het nieuwe stratenloop seizoen.

De verwachtingen voor deze wedstrijd waren niet al te hoog na de 2 tegenvallende resultaten in respectievelijk Urmond en Hannut. Een tijd durfde ik niet voor opstellen, ik wou gewoon deze keer eens met een goed gevoel over de streep komen.

Om half 2 vertrek ik richting Kiewit. De parking is al helemaal volzet, weer veel volk dus, maar ik kon mijn wagen toch nog dichtbij de sporthal plaatsen. Ik begeef me dan naar de inschrijvingen in de sporthal. De eerste die ik daar zie is Pascal Van Marcke. Ik geef hem een hand en vraag als hij gaat mee doen. Zeker is zijn antwoord, ik vraag dan nog even naar zijn toestand en hij vertelde me dat het allemaal nog wat stijf is in de nek. Hij vertelt me ook dat hij terug aan het trainen is en al bij al gaat het redelijk goed. Ik wens hem veel succes en ga dan mijn borstnummer afhalen. Ik kom ook buurman Benny Jooken tegen, de organisator van de Hazodi Run in september. De herenkleedkamer is aan de atletiekpiste. Ik kom daar Piet Crommen tegen die net zijn 5 km erop zitten heeft. 17:24 is zijn schitterende tijd. Achteraf kom ik te weten dat hij knap 3e is geworden. Ik kom ook Gilbert onze trainer tegen. Ook zie ik daar clubgenoot Lode die zich al aan het opwarmen is. In de kleedkamer open ik mijn envelop. 169 is mijn nummer. Ik breng mijn sporttas naar de auto en begeef me dan naar de atletiek piste om me op te warmen. Op dat moment begint het wat feller te regen maar al bij al valt het goed mee. Zeker ten opzichte van vorig jaar. Toen moesten we een ferme storm trotseren. Het is nu al 14:10 en heel veel tijd is er niet meer om me goed op te warmen. Ik loop eerst enkele rondjes op de piste en dan nog enkele korte versnellingen. Zo kom ik toch nog aan 2 km in een kleine 10 minuten. Ik ga dan naar de start aan de voorkant van de sporthal. Daar kom ik nog enkele bekenden tegen : Raphael Van Den Broeck, Bart Sampermans, Claes Valentin, Mario Vanstreels, Jos Mas.

Precies om 14:30 klinkt het startshot en weg zijn we. Ik had me voorgenomen mijn tijd niet in het oog te houden. Proberen niets aan te trekken van de lopers rond mij en proberen mijn eigen tempo te lopen. Ik probeerde me ook zo goed mogelijk te concentreren op mijn gevoel en te letten dat ik relaxed loop. Ik heb tijdens het lopen dus geen besef gehad van mijn tijden. Ik probeerde zo goed mogelijk mijn tempo te houden en dat goede gevoel te houden. Het goede gevoel bleef de hele wedstrijd. Zelfs in km 8 waar we een stuk onverhard moesten lopen, kon ik mijn tempo goed onderhouden. Mijn km-tijden : 4:12 - 4:02 - 4:09 - 4:15 - 4:12 - 4:12 - 4:11 - 4:19 - 4:08. Wanneer ik het bordje zie van de 9 km besloot ik alles eens uit de kast te halen. Het gevoel was nog steeds zeer goed en ik was nog helemaal niet verzuurd. Deze laatste km loop ik in 3:38. Ik kan uiteindelijk af klokken in 41:18 over exact 10 km oftewel 4:08 / km. Ik kom de finish over met een heel goed gevoel. Eindelijk terug een heel goede wedstrijd gelopen. Dat is toch wel een opsteker na de 2 tegenvallende wedstrijden in Urmond en Hannut.

Aan de finish kom ik clubgenoot Lode tegen die tevreden is over zijn resultaat : 35:45. Hij wist me ook te melden dat Pascal Van Marcke een schitterende wedstrijd gelopen heeft : 35:05 ! Wat een prestatie na zoveel leed ! Samen met Lode en Pascal lopen we nog een kleine 2 km uit. Pascal had niet gedacht dat het zo goed zou gaan. He's back !

Na de douche ga ik nog ene drinken in de cafetaria met Lode en trainer Gilbert om dan tegen kwart voor 5 zeer tevreden naar huis te gaan.