Looptechniek: Middenvoetlanding

Ik ben nog steeds aan het sukkelen met overbelaste kuiten. Dus zowel mijn rechter als mijn linker kuit is momenteel overbelast en ik ben in behandeling bij kiné Rob Stringencz. Hij heeft me gewezen dat ik te veel afzette met mijn voorvoet waardoor mijn kuiten nu overbelast geraakt zijn. Ook de intensiteit van mijn trainingen was te hoog. Ik ben daarom ook van plan terug met de hartslagmeter te gaan lopen, zeker de komende maanden om ervoor te zorgen dat ik niet in het rood of te veel in het rood ga lopen.

In navolging van mijn eerder filmpje met de voorvoetlanding ben ik ervan overtuigd dat onderstaande een nog betere looptechniek is, maw probeer een landing te maken op de middenvoet. Het voordeel tov de voorvoetlanding is dat je met de middenvoetlanding je minder je kuiten gaat belasten.