Jogging de la côte des anes Oleye - Linter Loopt

Eindelijk wat tijd gevonden om mijn blogje bij te werken, want ondertussen werden er 2 wedstrijden gelopen, eentje van de Challenge Hesbignon en eentje van de Haspengouw Challenge.
Ik moet zeggen dat het de laatste weken redelijk goed gaat. Zowel de linkse knie als de linkse hamstring laten zich weinig voelen. Af en toe wel nog last in de laatste km’s van een training.
De wedstrijd in Oleye. Doordat ik (tijdelijk) geen wagen had, pikte Raphael me bij mijn thuis op. Het was ongeveer 45 minuten tot in Oleye. Aan de inschrijving betaalden we de gewoonlijke 4 euro. Samen met de andere Speelhofrunners warmden we ons op. Om 10u15 klonk het startshot. De eerste 2 km liep ik tussen de 4:05 en de 4:10 / km. Daarna bleef mijn gemiddeld tempo steeds tussen de 4:15 en de 4:20 / km. Af en toe zat er een klein hellinkje in. Op km 7 kregen we de fameuze ezelshelling, een langere klim van ongeveer 1 km. De ezels stonden echter niet in hun weide. Die km legde ik af aan 4:50 / km. In de laatste km kon ik een tempo hoger schakelen en kon ik nog Raphael inhalen. Ik kan uiteindelijk afklokken in 46:01 over de 10,71 km (4:18 / km) en daarmee tevreden. Alle Speelhofrunners liepen er mooie tijden, Robin 43:29, Marc 44:27, Sven T 54:15, Sven N 56:05 en Mario 56:07. Raphael liep 46:32. Samen met Raphael en Marc zijn we nog gebleven om ene te drinken. Er was helaas niets bij voor mij bij de tombola.
De wedstrijd in Linter. Rond 13u30 arriveerde ik ter plaatse. Aan de inschrijving betaalde ik 6,5 euro. Samen met Mario en Robin warmden we ons op. Precies om 14u30 klonk het startshot. Ook nu waren de 2 eerste km’s weer snel, 3:58 en 4:01. Maar de daaropvolgende 4 km (tot de doorkomst aan de finish) kon ik mijn tempo redelijk vasthouden, ik liep steeds tussen de 4:05 en 4:10 / km. Aan de doorkomst van de finish liep ik aan een gemiddeld tempo van 4:04 / km. Ik was goed op weg om een jaar beste te lopen. Het gevoel was ook goed, duidelijk veel beter als in Borgloon. Bij het begin van de 2e ronde moest ik mijn tempo laten zakken. Ik liep ook helemaal alleen tussen 2 groepjes. Op ongeveer 100 m voor mij liep een groepje met daarin Raphael. Achter mij, ik schat ook zo’n 100 m liep een groep met onder andere clubgenoot Jimmy. Omdat ik toch al redelijk op mijn tandvlees zat kon ik niet het groepje van Raphael te pakken krijgen en ik vertikte het het groepje achter mij dichter bij te laten komen. Ik was dus aangewezen om de stukken met wind tegen voor mijn eigen rekening te nemen. Tijdens de laatste km’s probeerde ik nog dichter te komen bij het groepje van Raphael, maar dichter dan 50 of 60 meter ben ik niet geraakt. Hij had blijkbaar ook een hele goede dag. Ik kan uiteindelijk afklokken in 49:48 over 12,12 km ofwel een gemiddeld tempo van 4:07 / km. Daar ben ik natuurlijk zeer tevreden mee, mijn beste wedstrijd in meer dan 2 jaar (Midwinterjogging 2011).
Ook de andere Speelhofrunners liepen weer hele mooie tijden, Robin 46:46, Marc 48:06, Sven T 58:51, Sven N 1:01:04 en Mario 1:01:05. 
Na de douche ben ik mijn tombolabiljetje gaan omwisselen waarmee ik een rugzak gewonnen heb. Daarna ben ik nog samen met Raphael en Marc nog ene gaan drinken. De organisatie van deze wedstrijd was tip top in orde, met randanimatie voor de kinderen. Deze kan zeker doorgaan als een van de gezelligste van de Haspengouw Challenge.
De volgende wedstrijd zal op 1 mei zijn in Tongeren, de Tungri-run.

540539_10200992283757406_1141750667_n
foto : op weg naar een goed resultaat tijdens Linter loopt