Intervaltraining op de club

Gisteren een intervaltraining afgewerkt op de club. We moesten 8 x 1000 m tempo (niet voluit dus) met 2' rust. Present waren Lode en Johan. Na 15 minuten opwarming begonnen we dan er aan. Ik besloot om die eerste 1000 m op gevoel te lopen, zeker niet voluit te gaan en met in het achterhoofd rond de 4:00 / km te blijven. Die eerste liep ik in 3:59 en het gevoel was goed. Nu proberen daar rond te blijven en dat lukte aardig want ik kon steeds rond die 4:00 / km blijven. De volgende 6 : 3:58 - 3:56 - 4:01 - 3:58 - 4:02 - 4:02. De laatste 1000 m besloot ik toch redelijk voluit te lopen : 3:44. Lode liep weer zeer sterk : steeds tussen de 3:20 en 3:25 ! Johan liep steeds een paar meter voor mij uit. Enkel bij die laatste bleef hij achter mij ;) Daarna nog 10 minuten uitlopen. In totaal kwamen we aan 13,52 km in 1:13:23. Gemiddelde hartslag 143, maximum 173 Vandaag ga ik mee doen met de oefenloop voor de halve marathon in Bilzen.

Reacties

  1. Dat noem ik nu eens stevig trainen hoor,dat is een tempo om van te smullen,jij gaat erg snel Daniel,knap!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Naar de kinesist

Vijverrun Heusden-Zolder

Loonse jogging Borgloon