Veldlopen - Trail fun Run Genk

Met de veldloop in Lommel, is er een einde gekomen aan het veldloop seizoen. Mijn vorm is de afgelopen maanden heel goed vooruit gegaan. Ik durf zelfs zeggen dat ik tegen mijn beste vorm aan zit. Hopelijk ga ik dat kunnen bevestigen bij de stratenlopen vanaf april.

Nu is het vooral deze goede vorm consolideren en misschien de komende weken nog enkele percentjes bij te doen. Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik me aangesloten heb bij ADD Kortessem, want de trainingen lopen daar gesmeerd. Het is momenteel ook een tof team onder de goede zorgen van trainer Marc Lismont.

Hieronder nog een overzicht van de gelopen wedstrijden sinds begin dit jaar :

5-1-2020 : Veldloop Lanaken

Het voornaamste wat ik me nog herinner van deze wedstrijd, was dat ik het een moeilijk beloopbaar parcours vond. Ik heb al gemerkt dat egale snelle parcours me beter liggen. We moesten 4 ronden afleggen. De eerste 2 ronden gingen nog redelijk maar dan werd het een gevecht met mezelf. In de laatste ronde moest ik nog 2 lopers over me laten gaan. Na 5 veldlopen waarbij het iedere keer beter ging dan de vorige keer, ging het nu beduidend minder dan mijn vorige veldloop. 

Afstand : 6,45 km
Tijd : 28:24
Snelheid : 4:24 / km

Strava gegevens : https://www.strava.com/activities/2984980854

LCC Lanaken
Foto: ATLA

12-1-2020 : PK veldloop Tessenderlo

Alhoewel het provinciaal kampioenschap niet meetelde voor bonuspunten voor het LCC criterium, deed ik toch mee. Het ging een heel stuk beter als in Lanaken, met een eerste kilometer aan 3:53 was het een zeer snelle start. Ondanks die snelle start was het verval duidelijk minder als in Lanaken. Ik had de meeste moeite met de 2 stukken zandbak, waar het zand zeer los lag. Daar moest ik mijn concurrenten altijd laten gaan, of kwamen ze over mij. Toch was ik best wel tevreden met de gelopen snelheid. 

Afstand : 6,51 km
Tijd : 27:28
Snelheid : 4:13 / km

Strava gegevens : https://www.strava.com/activities/3005491069

PK veldloop Tessenderlo
Foto: AV Looise

PK veldloop Tessenderlo
Foto: AV Looise

26-1-2020 : Veldloop Alken

2 dagen griep zorgde ervoor dat ik niet 100 % aan de start stond. Het was dan ook even afwachten hoe mijn lichaam zou reageren. Maar het liep beter dan gehoopt en wist er toch nog een goede wedstrijd van te maken. Ook hier waren er stukken zandbak, maar het zand lag er minder los als in Tessenderlo. Met een gemiddeld tempo van 4:17 / km was ik heel tevreden.

Afstand : 6,98 km
Tijd : 29:55
Snelheid : 4:17 / km


Veldloop Alken
Foto : ADD Tongeren

2-2-2020 : The Trail fun Runs Genk

De Louis Persoons Memorial marathon wedstrijd die steeds georganiseerd wordt in Kattevennen in Genk, noemt vanaf dit jaar The Trail fun Runs. Door de steeds onzekerheid dat de wedstrijd kan doorgaan in putje winter besloten ze er een trailwedstrijd van te maken. Doordat er op onverhard gelopen wordt, is het dus minder gevaarlijk bij vriestemperaturen. Ik koos voor de kortste afstand van 11 km en maakte er een doorgedreven training van. Ik kon beslag leggen op een 14e plaats algemeen.

Afstand : 10,89 km
Tijd : 49:31
Snelheid : 4:33 / km


Vlak na de start

16-2-2020 : Veldloop Lommel

De 8e en laatste veldloop in teken van het LCC criterium. Ik heb ze daarmee allemaal kunnen meedoen. Hoe meer ik er liep, hoe plezanter ik het vond. Eerlijk gezegd ga ik de veldlopen missen. Dat wilt toch zeggen dat ik me geamuseerd heb. Ik kijk al uit naar het volgend veldloop seizoen. 

De wedstrijd zelf verliep goed, maar super was het ook weer niet. Ik was iets te snel gestart en dat moest ik bekopen in de 2e helft van de wedstrijd. In de laatste ronde voelde ik de achterliggende loper steeds dichterbij komen, maar wist hem in de laatste 100 m met een versnelling nog voor te blijven. Het was trouwens een sterk bezette wedstrijd, met veel subtoppers aan de start.

Afstand : 6,26 km
Tijd : 28:14
Snelheid : 4:31 / km


Veldloop Lommel
Foto : ADD Kortessem