Allerlei

Sinds de Champignonloop in Val-Meer heb ik nog deelgenomen aan 3 wedstrijden : op 28 augustus deed ik mee aan de 5 km van de Zilveren Helmen run in Halen, op 4 september deed ik mee aan de 9 km van de Memorial Rik Clerckx aan het Schulensmeer in Lummen en op 11 september deed ik mee aan de 10 km van de Terrasjogging in Bilzen.

Zilveren Helmen run Halen :
- Afstand : 4,93 km
- Tijd : 21:56
- Gemiddeld tempo : 4:27 / km (13,49 km/u)
- Plaats : 22e op 101 deelnemers m + v (7e M35)

Garmin connect link : https://connect.garmin.com/modern/activity/1324676400

Memorial Rik Clerckx Lummen :
- Afstand : 9,03 km
- Tijd : 43:06
- Gemiddeld tempo : 4:46 / km (12,57 km/u)
- Plaats : 34e op 81 deelnemers m (12e M35)

Garmin connect link : https://connect.garmin.com/modern/activity/1337366408

Terrasjogging Bilzen :
- Afstand : 10,14 km
- Tijd : 46:31
- Gemiddeld tempo : 4:35 / km (13,08 km/u)
- Plaats : 51e op 131 deelnemer m + v (10e M35)

Garmin connect link : https://connect.garmin.com/modern/activity/1354290852

Vlak voor de aankomst
Proud to be a Team Streetrace Running runner !
Mijn conclusie van deze resultaten is de volgende : er is nog heel veel werk om terug op mijn oude niveau (4:05 - 4:10 / km) te geraken. Ik zal dus meer kwantiteit en kwaliteit moeten leggen in mijn trainingen. Maar al een tijdje sukkel ik met mijn patellapezen. Tijdens en na de trainingen doen deze fel pijn en als ik harder wil trainen dan moet eerst dit probleem opgelost worden. Ik ben vorige week naar een orthopeed geweest en die zag dat mijn voetbogen ingezakt zijn. Daardoor heb ik een verkeerde loophouding en daardoor geraken mijn patellapezen gekwetst. Ik heb daardoor ook wat last van mijn rug. Ik heb vroeger zooltjes gehad, maar de laatste 2 jaar had ik die vervangen door sorbothane zooltjes. Met traillopen had ik daar beduidend minder last van maar nu loop ik meer op verhard en zijn die zooltjes blijkbaar toch nodig. Om zeker te zijn ga ik op 5 oktober een NMR laten doen, maar de orthopeed was bijna zeker dat zooltjes dit probleem gaat oplossen. Voorlopig ga ik het houden met korte loopjes binnen de pijn grens. Fitness en eens gaan zwemmen gaat zeker ook terug wat meer op het programma komen. Ik hoop vanaf november terug te kunnen beginnen met zooltjes dan en hopelijk kan ik dan terug op volle kracht trainen om op dat oude niveau te geraken.