De bestorming van Alden Biesen

Op zondag 6 december deed ik mee aan 'De bestorming van Alden Biesen'.

Eigenlijk was ik niet van plan deze wedstrijd te lopen maar ik was toch van plan 15+ km te lopen, en dat er enkele heuveltjes in het parcours zaten was mooi mee genomen om zo mijn klimmers spieren nog eens te trainen. Ik nam deze wedstrijd dan ook op als een doorgedreven training.

Omstreeks 13u15 kon ik mijn wagen gemakkelijk parkeren op de parking voor het kasteel. Het was dan nog een stukje wandelen tot aan de inschrijvingen. Je had keuze uit 4 afstanden : 1,7 km, 5 km, 10 km en 16 km. Ik koos voor de 16 km waarbij er 6 beklimmingen moesten beklommen worden rondom het kasteel van Alden Biesen. Op de top van iedere beklimming passeerden we telkens langs het Apostelhuis.

Om iets voor 14u zette ik me klaar aan de start dichtbij een kerkhof. Precies om 14u klonk het startshot. Het parcours bestond uit 3 grote lussen die dan 2 keer gelopen dienen te worden. In iedere lus zat er telkens een beklimming in van tussen de 600 en 800 m. Op de Facebook pagina van deze wedstrijd meldde ze dat er van de 16 km ongeveer 5 km geklommen dienen te worden. Natuurlijk zullen er ongeveer evenveel kilometers afdaling geweest zijn. Er zaten ook enkele lange stroken onverhard in. De omgeving was trouwens heel mooi. Ik had de dag ervoor ook nog 15 km getraind, en dat voelde ik wel in de wedstrijd, maar ik kon uiteindelijk de wedstrijd toch goed uitlopen. De 15,73 km afgelegd in 1:19:10 (5:02 / km). Aan de finish deed ik nog een babbeltje met Willy Cortleven. Hij had er 1u17 over gedaan. Hij vond het een hele zware wedstrijd en was volledig stuk. Met zijn 67 lentes mag hij wel trots zijn dat hij dit nog kan op deze leeftijd ! Langer besloot ik niet meer te blijven en ging terug richting Hasselt.

Garmin connect gegevens : https://connect.garmin.com/modern/activity/975928373

Nog enkele fotokes die ik getrokken heb tijdens de wedstrijd :

De bestorming van Alden Biesen
Foto : Daniel Drion
De bestorming van Alden Biesen
Foto : Daniel Drion
De bestorming van Alden Biesen
Foto : Daniel Drion
De bestorming van Alden Biesen
Foto : Daniel Drion
De bestorming van Alden Biesen
Foto : Daniel Drion
De bestorming van Alden Biesen
Foto : Ludo-Grafica