Nieuw doel : Dwars Door Hasselt - plannen voor het najaar

Momenteel gaat het op loopgebied een beetje minder. Veel heeft te maken met het warme weer. Eerlijk gezegd is de goesting ook wat minder geworden de laatste tijd. Daarom dat ik de kermisloop in Kozen en de stratenloop in Gotem heb laten schieten. Tijd dus om mezelf wat te herbronnen.

Ik heb nu mezelf als doel gesteld om mijn tijd op de 15 km te verbeteren. Deze staat momenteel op 4:18 / km (1:02:49 over 14,6 km) gelopen in 2009 bij Dwars Door Hasselt. 11 oktober ga ik proberen dit te verbeteren. Ik volg al een tijdje het halve marathon schema van Garmin. Dat schema was me goed bevallen in het voorjaar.

Het weekend dat volgt op Dwars Door Hasselt, is er de Zes Kerkenloop in Kortessem. Daar wil ik proberen om 1u05 te halen.

Ik heb me ondertussen ook al ingeschreven voor verschillende trails : 20 september de Sint-Pieters Beartrail in Maastricht (10 km), de Bear Trail in Voeren (15 km) op 24 oktober, 15 november de Kraftman Trail in Maasmechelen waar ik voor de middellange afstand van 21 km ga en op 28 november de Lommel Trail (15 km).

Dus mijn focus ligt nu volledig op Dwars Door Hasselt. Die 4:18 / km moet denk ik wel haalbaar zijn.