Voorbeschouwing Banneuxrun

Morgen is het dan zover, de Banneuxrun waar ik me de laatste maanden op voorbereid heb. Doel is proberen om 4:00 / km te halen. Vorig jaar liep ik hier 41:06 over de 9,78 km (4:12 / km). Als het parcours hetzelfde is, dan zal ik 39:07 moeten lopen om aan 4:00 / km te komen.

De trainingen zijn de afgelopen weken goed geweest. Enkel de week na de Lentejogging van Zonhoven ging het iets minder. Ik heb wel al een lange tijd last van mijn linkse hamstring. Het 10K trainingsschema van Garmin bestond uit meer snelheidswerk (intervallen en tempo's) waardoor het iets erger geworden is. Af en toe krijg ik een ferme pijnscheut, die dan wel weer verdwijnt na een 10-tal seconden. Toch kon ik afgelopen week redelijk voluit nog 2 kortere intervallen afwerken. En de temperatuur gaat morgen niet te hoog zijn volgens het weerbericht. Dus nu nog een goede dag hebben, en dan zit die 4:00 / km er misschien wel in.

Maar we zullen morgen wel zien hoe het zal gaan. De trainingen van afgelopen weken hebben me wel laten inzien dat die 4:00 / km zeer dicht zit bij mijn limiet. Hier en daar beginnen kleine blessures zich te manifesteren en laten de pezen zich voelen. Bij het halve marathon schema had ik daar beduidend minder last van.

Morgen na de wedstrijd zal ik op mijn blog mijn eindtijd posten, dus hou deze blog morgen rond 16u30 zeker in het oog.