Nieuw doel : 10 km in 40 minuten - Banneuxrun op 30 mei


Afgelopen week heb ik nog nagenoten van mijn goede tijd op de halve marathon in Lier. Op trainingsvlak heb ik het wat rustiger aan gedaan. Vorige week deed ik 4 trainingen en kwam ik aan 40 km. Vandaag deed ik een langere duurloop van 17 km. De benen zijn voldoende hersteld en heb ik mezelf een nieuw doel opgesteld, namelijk nog eens proberen om 40 minuten te halen over 10 km.

Met vooral de nadruk op proberen. Ik heb de Banneuxrun in Hasselt op 30 mei uitgekozen om mijn (eerste) poging te wagen. Dat is een vlakke wedstrijd op een paar kilometer van mijn thuis. Deze wedstrijd maakt ook deel uit van de Haspengouw Challenge, waar ik toch wil meedoen aan 10 wedstrijden dit jaar. Moest deze poging niet lukken, zijn er nog altijd voldoende andere wedstrijden voor een nieuwe poging, al wordt het wat moeilijker om nog zo'n vlakke te vinden.

Ik ga opnieuw een schema volgen van Garmin, ik kies nu voor het 10k schema. Het schema gaat uit van 4 trainingen per week, maar ik doe er 1 (kortere) rustige duurloop bij. Morgen staat de eerste interval op.


Ik weet dat het niet gemakkelijk zal zijn dit doel te halen. In 2010 op de Loonse jogging liep ik 40:44 over 10,2 km ofwel precies 4:00 / km. Ik hou alvast rekening dat het niet van de eerste keer gaat lukken, maar ik ga het zeker proberen. Alles moet een beetje meezitten, blessurevrij, een goede dag en wat geluk met de weersomstandigheden, liefst zeker niet warmer dan 20 graden. Maar dat zullen we wel zien de dag zelf.

Dus ik weet weer wat te doen de komende 2 maanden :)