Nieuw doel : 8 februari 2015 - halve marathon LPM

Ik heb lang moeten nadenken waar ik me deze winter ga op focussen, mee doen aan de veldlopen of toch niet ? Afgelopen week heb ik de knoop kunnen doorhakken en ben nu van plan de komende 3 maanden mij klaar te stomen voor de halve marathon van de LPM. In 2009 liep ik daar 1u34 en dat wil ik proberen te verbeteren. Via My Asics heb ik een schema opgesteld met als doel 1u30. De voorspelling dat ze daar maken is zelfs 1u29. Doel 1 is om onder die 1u34 te gaan en als ik dat haal ga ik zeker tevreden zijn. Maar ergens droom ik om in de buurt van de 1u30 te komen. Dan zou ik echt super content zijn.

Ik weet dus waarmee ik me ga bezig houden de komende maanden. En ik moet zeggen dat ik er wel veel zin in heb. Natuurlijk zal veel afhangen van de weersomstandigheden, ook op de wedstrijddag aangezien we dan midden in de winter zijn. Als we zo een winter gaan krijgen als vorig jaar dan gaat dat geen probleem zijn, maar toen was het toch wel een uitzonderlijke warme winter.

Wat betreft het schema kan ik het volgende zeggen, het wordt pittiger en pittiger. Er zijn echter geen intervals voorzien, vooral veel duurlopen aan verschillende snelheden. Januari zal de zwaarste maand worden, met 3 keer 18 km aan 4:18 / km en als je weet dat 4:18 / km mijn beste tempo is op de 15 km afstand, dan ga ik dus een record moeten lopen op training. Maar eerst dus opbouwen, de eerste weken zijn nog heel rustig dus tijd genoeg om me mentaal op te laden voor het zwaardere werk.

Mijn trainingen kan je nog steeds volgen op http://connect.garmin.com/modern/profile/danield305