Einde zomerseizoen

Zoals de titel al laat vermoeden, heb ik besloten dat mijn zomerseizoen vanaf deze week afgelopen is. De voornaamste reden is dat de laatste weken het niet meer goed draait. Fysisch beginnen er enkele kwaaltjes op te spelen. Vooral mijn linkse hamstring laat zich af en toe wat voelen en ook mijn patellapezen laten zich voelen. Wat pijn aan de buitenkant van mijn voeten (nieuwe schoenen nodig, of nieuwe zooltjes ?) en een algemene vermoeidheid in de benen.

Ik kan terug kijken op een geslaagd zomerseizoen en dat ondanks ik een operatie ondergaan heb aan mijn schildklier. Momenteel sta ik 18e in het Challenge Hesbignon criterium en 20e in het Haspengouw Challenge criterium. Daar ben ik best tevreden mee. Door wat geluk ben ik ook Limburgs Kampioen aflossing 4 x 1500 m kunnen worden.

Ik ga zeker nog wedstrijden lopen komende weken, maar dat zal telkens op trainingstempo zijn. Misschien kan ik me nog 1 keer opladen om voluit te gaan bij Dwars Door Hasselt, maar dat ga ik pas beslissen op de dag zelf. Eerst terug voldoende rust nemen, en ervoor zorgen dat ik terug fysisch en mentaal fris ben.

Hier nog een overzicht van de wedstrijden van afgelopen weken.

Za. 30/08/2014 : La Fumaloise in Fumal
- 15e wedstrijd van de Challenge Hesbignon, mijn 10e, 3/4e van het parcours ging over onverharde wegen, moeilijk beloopbaar en enkele stevige hellingen, kortom een zwaar parcours,
- Gelopen tijd : 50:23 over 11,38 km (4:26 / km)
- Het ging zeer moeizaam, maar achteraf wel tevreden met een 14e plaats in mijn categorie
- Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/578643443

La Fumaloise in Fumal
Foto : Defrere Eddy
Zo. 07/09/2014 : Les Foulées Hannutoises in Hannut
- 16e wedstrijd van de Challenge hesbignon, mijn 11e, minder zwaar parcours dan in Fumal maar toch enkele stroken onverhard
- Gelopen tijd : 43:43 over 9,88 km (4:26 / km)
- Het draaide voor geen meter, op karakter de wedstrijd moeten uitlopen
- Garmin connect gegvens : http://connect.garmin.com/activity/584903987

Les Foulées Hannutoises Hannut
Foto : Carine Heyne
Zo. 14/09/2014 : Fruitloop Sint-Truiden
- 13e wedstrijd van de Haspengouw Challenge, mijn 10e, snel parcours op straat, redelijk warm (22 graden) en veel zon
- Gelopen tijd : 42:44 over 10,09 km (4:14 / km)
- De eerste 5 km gingen redelijk, daarna was het vat af en kwam de vermoeidheid in de benen opzetten
- Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/590606709

Fruitloop Sint-Truiden
Foto : Defrere Eddy