Allerlei

Op loopgebied is er de afgelopen tijd heel wat gebeurd. Hier een kort overzicht :

Op zondag 23 februari liep ik mee met de veldloop in Lanaken. Het was een niet al te beste wedstrijd en ik liep de 6,44 km in 28:24 (4:25 / km). Het liep die dag voor geen meter. De mindere trainingsarbeid zal er ongetwijfeld iets mee te maken hebben.

Veldloop Lanaken
Foto : Ben Cox
Op zondag 2 maart liep ik mee met de eerste manche van de Challenge Hesbignon, de Jogging du T.T.Tillier  in Fernelmont. Samen met de andere Speelhofrunners trokken we naar daar. Ikzelf liep de 11,45 km in 50:35 (4:25 / km). Ook nu ging het niet echt zoals ik wilde.

Op zondag 9 maart liep ik mee met de tweede manche van de Challenge Hesbignon, de Jogging de Berloz. Ook nu trokken we samen met de andere Speelhofrunners naar daar. Het ging beduidend beter dan de weken ervoor en de 10,92 km werd afgelegd in 47:19 (4:20 / km).

Jogging de Berloz
Foto : E. Defrere

Jogging de Berloz
Foto : E. Defrere
Vandaag heb ik mee gedaan aan de eerste manche van de Haspengouw Challenge, de Vijverrun in Bolderberg. De 11,46 km heb ik afgelegd in 49:13 (4:18 / km) en daarmee zeer tevreden. Een dikke 30 seconden beter als vorig jaar, maar net niet beter dan mijn best tijd in 2011 (49:09).
In de laatste rechte lijn van de Vijverrun
Foto : Gilbert Simal
Je ziet dat het terug in stijgende lijn gaat maar op 25 maart ga ik geopereerd worden en zal ik waarschijnlijk 2 weken uitliggen. Ik hoop op 13 april er terug bij te zijn bij de Jogging de la côte des ânes in Oleye.