Kortessem - Oreye - Kuringen

Hier nog een kort overzicht van mijn gelopen wedstrijden van afgelopen weken.
21/10/2012 : Zeskerkenloop Kortessem
Na wat getwijfel over welke afstand ik zou lopen, dan toch mee gedaan aan de 15 km. Door mijn blessure die ik opgelopen had bij Dwars Door Hasselt (hamstring) was ik genoodzaakt was gas terug te nemen de afgelopen weken. Daarom dat ik deze wou lopen als doorgedreven training. Ik kon steeds rond de 4:45 / km lopen. Deze wedstrijd is ook een stuk zwaarder als Dwars Door Hasselt. Ik kon deze wedstrijd uitlopen in 1:10:58 over precies 15 km ofwel een tempo van 4:44 / km. Daarmee zit de Haspengouw Challenge van dit jaar erop. Marc liet weer een heel mooi resultaat optekenen : 1u01.

Zeskerkeloop 148
foto : op km punt 13

28/10/2012 VM : La Boucle d’Oreye
Samen met Speelhofrunners Mario, Marc, Sven T. en juist terug uit blessure Robin L. liepen we de 18e wedstrijd van de Challenge Hesbignon. Het is mijn 15e van de CH. Het is ondertussen een heel stuk frisser geworden. Een goede week geleden in Kortessem was het nog rond de 20 graden. Toen ik in Hasselt vertrok rond 8u30 zei de thermometer 4 graden. Ik pikte eerst Mario en dan Marc op en zo reden we naar Oreye. Ongeveer een 15 minuten rijden vanuit Sint-Truiden maar toen we daar aankwamen was de mist volop aanwezig en toen we uit de auto stapten voelde het heel fris aan. De thermometer zei juist 0 graden. Toch liep ik een goede wedstrijd en kon heel mooi een tempo van rond de 4:30 / km aanhouden. Een licht parcours was het zeker niet. In de laatste 2 km kregen we nog 2 kuitenbijters voorgeschoteld. Ik kon afklokken in 45:21 over 10,03 km (4:31 / km). Marc liep 40:56, Robin 42:28, Sven T. 53:38 en Mario 55:46. Allemaal zeer tevreden met de gelopen tijden.
oreye_2012_2km
foto : na 2 km

28/10/2012 NM : Borreltjesloop Kuringen
Ik besloot dan toch nog deel te nemen aan de Borreltjesloop in Kuringen. Enerzijds omdat Marc daar ook ging lopen en anderzijds omdat ik het grootste stuk van mijn jeugd in Kuringen doorgebracht heb, wou ik deze ook nog eens lopen. Veel verwachtte ik er dus niet van, 2 wedstrijden op 1 dag lopen heb ik nog nooit gedaan. Ik zou al tevreden zijn gewoon uit te lopen. Bij de inschrijving kreeg je een envelop met daarin mogelijk een tombola biljet. Ik zeg mogelijk want als er eentje in zat had je prijs. Ik had dus prijs en won zo een zak vol wasproducten, van shampoo tot wasmiddel voor in de wasmachine. Het vrouwtje zal content zijn dacht ik zo. Voor de start nog even gepraat met clubgenoot Ivan Metten en loopmakker Mark Nelissen. Ik zei hun dat ik in de voormiddag reeds een wedstrijd gelopen had en dat ik al tevreden zou zijn deze gewoon uit te lopen. Van in het begin besloot ik toch een redelijk tempo aan te houden (4:30 / km) en zien waar ik zou eindigen. Ik kon steeds bij Mark blijven (of hij bij mij). We moesten 1 kleine ronde (2 km) en 3 grotere (2,5 km). In de laatste ronde kreeg ik het ferm lastig. De wedstrijd van deze ochtend liet zich voelen en ik moest Mark laten gaan. Ik kon afklokken in 45:10 over 9,72 km (4:39 / km). Toch ben ik tevreden dat ik eens 2 wedstrijden op 1 dag heb kunnen lopen. Het parcours van Kuringen is wel eentje waar je een goede tijd zou kunnen neerzetten. Mark liep 44:39 en Marc liep 40:16. Beide mooie resultaten !

kuringen_2012
foto : samen met Mark nog