La WAC'remmienne - Waremme

Hier nog een kort verslag van mijn wedstrijd gelopen op zondag 30 september, namelijk de WAC’remmienne te Waremme. We zitten ondertussen al aan de 16e wedstrijd van de Challenge Hesbignon. Vorig jaar heb ik ook deelgenomen aan deze wedstrijd, toen liep ik 50:11 over precies 10 km. Het doel was deze keer zeker beter te doen.
De loopmakkers Sven N, Mario en Marc werden opgepikt en rond 9u45 arriveerden we in Waremme. De inschrijvingen waren in de sporthal waar we de gebruikelijke 4 eurokes neertelden. Daarna deden we nog een opwarming van ongeveer 2 km aan 5:25 / km.
De start was om de Place du Albert Premier, ongeveer 500 m van de sporthal. Na een korte uitleg over het parcours klonk het startshot precies om 10u15. Na precies 1 km passeerden we de sporthal waar de finish was. Daar kwam ik door in 4:27. Km 2 en 3 respectievelijk in 4:24 en 4:32. Vanaf km 3 tot km 8 maken we een grote lus rond enkele akkers. Tussen km 5,5 en 6,5 lopen we over een stuk onverhard van een soort park. Ik kan mijn tempo steeds tussen de 4:25 en de 4:30 / km houden. Vanaf km 7 lopen we terug over hetzelfde stuk als km 3 en 2. Km 9 en km 10 (900 m) loop ik respectievelijk in 4:12 en 3:58. Ik kan afklokken in 43:30 over 9,9 km (4:24 / km). Veel beter dus dan vorig jaar en daarmee tevreden. Marc heeft er weer eens een lap op gegeven en afgeklokt in 39:08. Sven N klokt af in 50:44 en Mario in 52:06. Alle 4 tevreden dus.
Veel langer besloten we niet meer te blijven en reden dan terug richting Sint-Truiden en Hasselt.

waremme_2012
foto : profiel van het parcours