Fruitloop Sint-Truiden

Hier dan eindelijk mijn verslagje nog van de Fruitloop. We zitten ondertussen al aan de 10e wedstrijd van de Haspengouw Challenge.
Aangezien het daar een vlak parcours is, kan je hier normaal gezien een snelle tijd neerzetten. De temperatuur gooide echter roet in het eten. Met een tempratuur van rond de 30 graden kan je van mij geen snelle tijd verwachten, zoals de meesten. Even heb ik getwijfeld om mee te doen, maar dan toch maar gegaan. Ook omdat alle 5 Speelhofrunners aanwezig zouden zijn, moest ik toch mee doen hé.

Het was even zoeken naar een parkeerplaats, maar ik kon uiteindelijk toch een goed plaatsje vinden op een goede 100 m van het stadion. Ik had me voor ingeschreven dus ik moest me enkel gaan aanmelden en ik kreeg dan mijn envelop met daarin een blad met wat uitleg over de wedstrijd, een bonnetje voor appels en een t-shirt te gaan afhalen, dan nog een invulstrookje om mee te doen aan een extra tombola en dan nog een bonnetje voor de gewone tombola.

Ondanks de warmte deed ik toch een korte warming-up samen met Mario, Sven N. en Marc. Daarna hebben we nog even staan babbelen met Robin Leduc die spijtig genoeg geblesseerd was maar toch kwam supporteren.

Om iets na 4 klonk dan het startshot. Eerst moesten we een rondje op de atletiekpiste en dan moesten we 2 rondjes van ongeveer 5 km om zo aan 10 km te geraken. Ik besloot rustig aan te starten. De eerste km liep ik in de buurt van Mark Nelissen. Zo liep ik die eerste km in 4:21. Ik voelde dat dat al eigenlijk veel te snel was. Km 2 en 3 in 4:29 en 4:37. Mark Nelissen moest ondertussen al afhaken. Hij is blijkbaar ook geen warm weer loper. Km 4 ook aan 4:37 en km 5 in 4:50. Zo kwam ik na 5 km door in 22:57 (4:36 / km). Vanaf dan begon de warmte zijn tol te eisen. Ik bleef zo rond de 4:50 / km lopen. In km 10 kan ik terug iets versnellen, deze nog in 4:36. Ik kan uiteindelijk afklokken in 47:21 over 10,08 km (4:41 / km). De laatste 5 km heb ik afgelegd in 24:24 (4:53 / km). Niet echt een tijd om naar huis te schrijven, maar wel content dat ik hem toch uitgelopen heb, want er waren momenten dat ik er de brui wou aan geven, vooral bij de aanvang van de 2e ronde.

Marc heeft weer een schitterende tijd gelopen. Die vindt dit warme weer heerlijk om in te lopen en heeft er totaal geen last van. Zijn tijd is 39:55, het is zijn beste jaarprestatie. Het was dan even wachten op de andere Speelhofrunners, Mario en Sven N. konden afklokken in 56:57 en 56:59. Niet slecht voor Mario die ook geen warme weer loper is. Sven T. kan afklokken in 58:52.

Ik ben daarna mijn sporttas uit mijn wagen gaan halen en mij gaan douchen. Dan in de sporthal nog even nagepraat met Tom Partoens (38:48 op de 10 km) en zijn loopmakker Piet Crommen (18:36 op de 5 km, 5e plaats algemeen).

Samen met Marc heb ik nog ene gedronken. De tombola had voor mij niets in petto.
De volgende wedstrijd zal deze zondag in Alken zijn, ze verwachten rond de 21 graden, dus dat ziet er al beter uit.