2011 - 2012

2011 zit er op. Op loopgebied is het niet een goed jaar geweest. Het begin was veel belovend met enkele goede prestaties op de Midwinterjogging in Kiewit (41:18 op de 10 km), de Vijverrun in Bolderberg (49:10 op de 11,4 km) en de stratenloop in Sint-Huibrechts-Lille (32:41 op de 8,1 km). Maar vanaf dan is het bergaf beginnen gaan door een kwetsuur aan mijn linkse knie en rechter enkel. Ik heb daarna ook nog lang gesukkeld met het terug zoeken naar de juiste schoen en zooltjes. Het laatste kwart van het jaar is het dan terug beter beginnen te gaan, maar de vooruitgang ging toch langzamer dan ik gehoopt had. Ik zit nu ongeveer aan 45 km per week en ik heb het gevoel dat ik momenteel niet beter of meer kan. Ook ontbreekt het me van tijd aan motivatie. Terwijl ik mezelf eerder moest intomen om niet meer dan 5 keer per week te lopen (70 km / week), heb ik nu moeite om aan 4 keren in de week te komen (45 km / week). Toch vreemd dat het zo snel kan keren.

2011 was goed voor ongeveer 2220 km's. In 2009 was dat nog 2890 km's en in 2010 was dat nog 2540 km's. Ik heb geen aantal km's voor ogen voor 2012, blessurevrij en regelmatig kunnen trainen ga ik al meer dan content mee zijn.

Maar een nieuw jaar en daarmee nieuwe ambities. Ik hoop mee te doen aan 2 criteria, de Challenge Hesbignon en de Haspengouw Challenge. Ik ga proberen zoveel mogelijk wedstrijden van deze 2 criteria mee te lopen. Andere ambities heb ik niet en ik denk dat dit al meer dan genoeg gaat zijn.

Verder wil ik iedereen een goede gezondheid wensen en veel (loop)plezier in 2012 !

happy_new_year_by_clwoods