Week 31 : goed en niet goed

Hoe is het nu met mijn experiment namelijk lopen met de Nike Free 7.0 ? Goed en niet goed. Aan de ene kant goed want ik had ergens verwacht dat mijn enkel er niet goed op zou reageren, maar mijn enkel reageert er dus tot nu toe goed op. Niet goed omdat ik toch nog steeds wat last heb aan beide knieƫn vlak onder mijn knieschijf aan de patella-pees.
Ik vraag me nu echt af waar het dan aan ligt, een verkeerde loophouding of ligt het dan toch nog aan het lopen met de zooltjes ? Daarom ben ik aan het denken wat aan mijn looptechniek te werken. Ik heb al wat video's bekeken op You Tube (klik op de link voor de video's) in verband met de Pose-techniek. Deze techniek kan ervoor zorgen dat er minder belasting is op de gewrichten zoals de enkel en knie. Het is wel belangrijk dat je deze techniek goed beheerst, want een foute techniek kan dan weer leiden tot blessures. In mijn volgende post zal je er mee over lezen.
Ik ben ook begonnen met het volgen van yoga-lessen om zo een betere ademhaling te hebben en me wat beter te kunnen ontspannen.

maandag : RUST
dinsdag : rustige duurloop in de straten hier thuis, training opgedeeld in 3 delen, 1e deel opwarming met de Nike Free, 2e deel rustige duurloop met de Nike Pegasus en zooltjes, 3e deel uitlopen met de Nike Free
woensdag : rustige duurloop in de straten hier thuis, terug in 3 delen, in totaal 2 km meer gelopen met de Nike Free en 2 km minder met de gewone schoen
donderdag : RUST
vrijdag : RUST

zaterdag : rustige duurloop in de straten hier thuis, iets kortere training maar wel evenveel km's met de Nike Free als woensdag
zondag : rustige duurloop in de straten hier thuis, lopen met de Nike Free voelde goed aan en ik riskeerde het om 7 km achtereen te lopen, dan kort met de gewone schoen en dan nog een dikke 3 km met de Nike Free



dag
wat
afstand
tijd
gem
max
ma
RUST - - - -
di
RDL
5:29 / km
2,92 km NF - 7,02 km - 1,95 km NF
11,89 1:05:06 143 155
wo
RDL
5:15 / km
3,94 km NF - 4,89 km - 3,39 km NF
12,22 1:04:15 145 159
do
RUST (yoga) - - - -
vr
RUST - - - -
za
RDL
5:12 / km
4,90 km NF - 2,92 km - 1,94 km NF
9,76 0:50:48 142 154
zo
RDL
5:13 / km
7,08 km NF - 2,20 km - 3,41 km NF
12,69 1:06:15 143 156
tot
46,55 4:06:24

Reacties

  1. Tja Daniel, in de posetechniek heb ik me enkele jaren geleden ook verdiept. En inderdaad, het heeft me voor een groot deel van m'n patellaproblemen afgeholpen. Je moet alleen zorgen als je deze techniek toepast, ook je core gaat verstevigen. Hiermee bedoel ik vooral je rug en buikspieren, want anders gaat je volgende blessure een buikspierblessure zijn omdat je je zwaartepunt opschuift. Je gaat je voeten meer onder het lichaam zetten waardoor je de knie gaat ontlasten. In ieder geval is deze techniek het proberen waard. Succes ermee zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Naar de kinesist

Vijverrun Heusden-Zolder

Loonse jogging Borgloon