Week 29 : op de goede weg

Deze week wou ik zeker eens een 10 km loop doen, en dat ik gelukt, zelfs 2 keer ! Vrijdag 11 km en vandaag zelfs 12,4 km. Het enige minpuntje is dat ik terug een beetje last begin te krijgen aan de knieën vlak onder de knieschijf. Ik vraag me echt af hoe dit komt, toch andere schoenen gaan halen of is er iets met mijn looptechniek ? Ik heb op Pro Run een artikel gelezen over lopen op blote voeten en de vele voordelen daarvan. Op blote voeten lopen lijkt me niets voor mij, maar ik wil wel eens proberen met schoenen die lopen op blote voeten benaderen, de zogenoemde minimalistische schoenen. Hierop overschakelen dient men wel geleidelijk aan te doen, dus weer helemaal van nul beginnen en pijnloos zal het niet zijn omdat je lichaam zich moet aanpassen. Dit is misschien iets voor in de toekomst, voorlopig ga ik het nog houden met de gewone loopschoen.

maandag : rustige duurloop in de straten hier thuis, goed gevoel
dinsdag : RUST
woensdag : RUST, op vakantie in Brugge
donderdag : RUST, op vakantie in Brugge
vrijdag : rustige duurloop in het provinciaal domein Tillegem (hieronder een foto van het kasteel) vlak aan ons hotel, het ging heel goed, enkel tijdens de laatste km kreeg ik wat last aan de knieën

P1020048
zaterdag : RUST
zondag : rustige duurloop op de Finse piste van het Speelhof, het ging weer heel goed en kon zelfs 5 rondjes lopen, minder last aan de knieën, de enkel is ok


dag
wat
afstand
tijd
gem
max
ma
RDL
5:13 / km
8,22 0:42:53 137 154
di
RUST - - - -
wo
RUST - - - -
do
RUST - - - -
vr
RUST - - - -
za
RDL
5:11 / km
11,00 0:57:07 138 158
zo
RDL (Finse piste)
5:45 / km
12,40 1:11:18 141 155
tot
31,62 2:51:18