Week 27 : terug op de goede weg ?

De titel geeft het al aan, eindelijk eens goed nieuws. Maandag nog gaan zwemmen (buitenbad Kapermolen), dinsdag naar de fitness getrokken en dan woensdag naar dr. Debruyne.
Hij luisterde naar mijn verhaal over mijn zooltjes, schoenen en mijn blessures aan mijn enkel en knie(en). Hij inspecteerde mijn benen, liet me dan op een kastje staan met een spiegel in, eerst zonder zooltjes en dan met zooltjes. Zijn conclusie was kort en duidelijk  : De zooltjes die ik heb van orthopeed Faes zijn goed geschikt voor mij. Ze zorgen niet alleen voor het tegengaan van het naar binnen kantelen van mijn voeten (anti-pronatie), maar zorgen ook voor een evenwicht in mijn bekken. Hij raadde me af om schoenen via internet aan te schaffen. Zelfs een zelfde merk en model kunnen lichte afwijkingen hebben wat tot blessures kan leiden. Hij raadde me aan telkens wanneer ik nieuwe schoenen ga halen, steeds naar een loopspeciaalzaak te gaan en de schoenen te testen op een loopband. Zo kan er steeds opnieuw gekeken worden welke de juiste schoen is.
De vraag die nu nog restte was, nieuwe schoenen gaan halen of niet ? Ik besloot mijn huidige schoenen (Brooks Trance 10) te testen met mijn zooltjes. Donderdag heb ik dan een kort rustig loopje gedaan en het ging eigenlijk heel goed. Zaterdag en zondag opnieuw gaan lopen en nog steeds ging het heel goed. Geen pijn in de enkel of knie(en). Ik heb er terug goede moed in en het lijkt dat ik terug op de goede weg ben. Nu is het zaak terug langzaam op te bouwen en niet te forceren.

maandag : zwemmen, 20 baantjes (buitenbad Kapermolen) in 40 min
dinsdag : 1u fitness. 25 min hometrainer, wat buikspieroefeningen, 20 min. crosstrainer en dan nog wat buikspieroefeningen en ook wat bovenarmoefeningen
woensdag : RUST
donderdag : rustige duurloop, heel rustig gelopen, goed gevoel
vrijdag : RUST
zaterdag : rustige duurloop, iets sneller gelopen, goed gevoel, wel wat last van stijve benen
zondag : rustige duurloop, iets sneller gelopen, goed gevoel, wel wat last van stijve benen


dag
wat
afstand
tijd
gem
max
ma
zwemmen 1000 m 0:40:00 - -
di
fitness - 1:05:00 - -
wo
RUST - - - -
do
RDL
6:00 / km
5,35 0:32:07 141 151
vr
RUST - - - -
za
RDL
5:48 / km
6,57 0:38:03 144 156
zo
RDL
5:39 / km
6,75 0:38:05 144 158
tot
18,67 1:48:15