Week 16 : rustperiode

Ik heb besloten deze week niet te lopen, om mijn knie nu echt te laten herstellen. Op Facebook zei Raphael (Van Den Broeck) dat een week misschien wat lang is, en op donderdag eens te proberen op een zachte ondergrond, heel rustig aan. Dat is geen slecht idee, want na de training gisteren deed de knie geen pijn, enkel bij het lopen deed de knie pijn. De trap op gaan deed ook wat pijn, auto rijden voelde ik eigenlijk niets. Dat zijn toch tekenen dat de blessure nog mee valt, laten we natuurlijk hopen. Aangezien ik deze week verlof heb, en dan nog met dit mooi weer, ben ik van plan een wandel- of fietstocht te maken, om toch wat bezig te blijven.

maandag : Deze voormiddag was ik mijn bloed gaan laten trekken. Dan op zoek gegaan op het internet om een fietstocht vanuit Hasselt te maken, al vlug vond ik de Demervalleiroute. De afstand 46 km viel goed mee en het leek me een mooi parcours. In de namiddag vol goede moed vertrokken maar na 8 km begon ik me mottig te voelen, ik vermoed dat het te maken heeft met het laten trekken van bloed deze morgen. Ik besloot dan maar terug naar huis te rijden.
dinsdag : RUST
woensdag : Demervalleiroute met de fiets, eerste 15 km waren hoofdzakelijk langs het kanaal met wind tegen, er waren ook enkele km's door het bos op onverharde wegen, via Genk-Zuid richting Munster-Bilzen, langs Schoonbeek en Diepenbeek terug naar Hasselt, een paar keer de aanwijzers gemist en daardoor wat verkeerd gereden, zo kwam ik aan 6 km meer, maar het was zeer de moeite en dat zal ik zeker nog eens doen, ik passeerde nog langs het Dusartplein en daar stond een ijskar waar ik mezelf trakteerde op een lekker ijsje, thuis had ik de kriek koel gezet, ook voor bakkertje die normaal gezien zou mee komen maar moest nog werken en was te moe om mee te komen. Mezelf dan op mijn terras gezet met mijn kriek, wat kan het leven toch mooi zijn !
De details van deze fietstocht : Demervalleiroute via Garmin Connect
donderdag : rustige duurloop op de Finse piste van Kapermolen, nog niet volledig pijnvrij maar er is beterschap
vrijdag : RUST
zaterdag : RUST
zondag : rustige duurloop op de Finse piste van Kapermolen, gelopen met een redelijk goed gevoel, mijn knie is nog niet volledig pijnvrij maar toch alweer wat beterschap, want ik heb eens iets steviger gelopen om te zien hoe de knie zou reageren en ik mag best tevreden zijn, hoge hartslag maar met deze temperaturen is dat normaal

dag
wat
afstand
tijd
gem
max
ma
Fietsen
20,8 km / u
14,39 0:40:54 - -
di
RUST - - - -
wo
Fietsen : Demervalleiroute
23,9 km / u
52,80 2:12:28 135 146
do
RDL (Finse piste)
5:39 / km
8,00 0:45:10 139 148
vr
RUST - - - -
za
RUST - - - -
zo
RDL (Finse piste)
5:07 / km
11,13 0:56:57 150 159
tot
19,13 1:42:07