Week 2

Vanaf deze week ben ik van plan op zaterdags een tempoloop te doen, op maandag een recuperatieloopje, dinsdag interval op de club, donderdag een rustige duurloop, zaterdag een tempoloop en zondag een (langere) rustige duurloop. Ik hoop zo een goed evenwicht te hebben tussen recuperatie, snelheid en uithouding.

Ik ga proberen een gemiddelde te halen van 12 km per training, 5 trainingen per week, dus 60 km per week, en ongeveer 250 km per maand te halen, dit maal 12 en dan zouden we rond de 3000 km moeten komen dit jaar. 60 km per week lijkt me het beste voor mij rekening houdend met mijn lichaam. Ik hoop zo toch voldoende km's te lopen maar ook niet te veel want dat kan lijden tot blessures, vooral dan gekeken naar mijn zwakke linkse knie.

De Haspengouw Challenge zal het voornaamste doel terug zijn dit jaar. Waarschijnlijk zal ik tussen door ook wel hier en daar een losse wedstrijd lopen, maar dat zal enkel op een moment zijn als het past in de training en het gevoel goed is.

Overzicht van deze week :
maandag : recuperatieloopje op de straat en fietspaden rondom het park van het cultureel centrum
dinsdag : intensieve interval op de club, op het programma stond 2 x (8 x 200 m met 150 m rust) en 1 ronde rust tussen de 2 reeksen, de intervals gingen allemaal zeer goed, allemaal rond de 35 seconden, weinig last van de knie ondervonden
woensdag : RUST
donderdag : moeizame rustige duurloop met loopmakker Marc, eerst 1 rondje op de Finse piste van het Speelhof maar dat was bijna niet beloopbaar door de modder, we hebben dan terug het rondje van 2,25 km genomen op asfalt, de laatste 2 rondjes even doorgetrokken aan 5:00 / km, benen waren nog stijf van de stevige training van dinsdag, af en toe toch een steekje in de knie
vrijdag : RUST
zaterdag : met Marc afgesproken aan de Finse piste van Kapermolen, de bedoeling was vandaag aan wat tempo te doen, eerst 20 min rustige duurloop op de Finse piste (5:22 / km) , dan 20 min tempo op de fietspaden rondom het Kapermolen park (4:16 / km) en dan 25 minuten uitlopen (5:20 / km), de eerste 10 minuten van het tempo gedeelte gingen goed voor mij, Marc had eerst wat moeite om bij te benen, maar vanaf dan nam hij meer het commando over en moest ik moeite doen om hem bij te houden, de 25 min uitlopen (5:20 / km) gingen voor mij zeer moeizaam, ik moest Marc zelfs laten gaan, ondanks de vele pijnen die Marc van tijd heeft, is hij toch nog goed in vorm hoor !
zondag : moeizame rustige duurloop met Mario en Marc op de Finse piste van het Speelhof, het parcours lag er iets beter bij als donderdag, maar het was toch nog altijd ferm vettig, ik heb deze keer maar 5 ronden gelopen omdat ik toch wat stijf was van de training van gisteren, ronde tijden : 14:00 - 13:48 - 13:49 - 13:28 - 13:21

dag
wat
afstand
tijd
gem
max
ma
recuperatie
5:14 / km
11,37 0:59:29 137 144
di
int. interval – 2 x (8 x 200 m) met 150 m R
0:36 - 0:36 - 0:35 - 0:36 - 0:35 - 0:35 - 0:35 - 0:35
0:35 - 0:35 - 0:36 - 0:36 - 0:36 - 0:37 - 0:36 - 0:35
11,87 1:08:15 143 173
wo
RUST - - - -
do
RDL
5:17 / km
12,45 1:05:48 144 157
vr
RUST - - - -
za
20 min tempo
4:16 / km
13,29 1:05:45 155 172
zo
RDL
5:29 / km
12,49 1:08:27 143 154
tot
61,47 5:27:44

Reacties

  1. Mooie trainingsweek Daniel, hopelijk blijft je knie nu gespaard.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Naar de kinesist

Vijverrun Heusden-Zolder

Loonse jogging Borgloon