Les Crêtes Fallaisiennes te Fallais

Gisteren mee gedaan met de laatste wedstrijd van de Challenge Hesbignon. De plaats van het gebeuren was Fallais bij Braives. Volgens de website zou de afstand 14,3 km zijn. Als we weer een profiel gaan krijgen gelijk vorige week te Saint-Georges en dan nog met dit weer, dan zou het zeker een hele zware wedstrijd worden.

Om 9u had ik afgesproken met Mario om dan even later Marc op te pikken. Rond 9u15 vertrokken we dan richting Fallais. Deze keer had ik voorzien dat ik mijn tenue al aan had zodat we nog wat tijd hadden om ons wat op te warmen na de inschrijving. Rond 9u45 komen we aan in Fallais, vlug ons inschrijven en dan ons wat opwarmen. Na de opwarming vond ik het toch iets te warm om te lopen met een t-shirt en een dunnere loopbloes. Ik was ook vergeten mijn Herzog tubes aan te trekken. Ik ging dan nog even mijn loopbloes uitdoen en mijn Herzog tubes aan doen.

Het weer viel goed mee, er was wel lichte regen, maar niet meer die ellende van de afgelopen 3 dagen. We verwachtten wel dat het parcours er modderig zal bij liggen.

Precies om 10u15 telt de speaker af en weg zijn we. De eerste km’s verlopen redelijk vlak, af en toe wel een klimmetje maar al bij al viel dat nog mee. Na 5 km kom ik door in 22:59 of 4:36 / km. Vanaf dan wordt het zwaarder, een steile beklimming met kasseien en met een klein beekje dat ontstaan is door de regenval van de afgelopen dagen gevolgd door een lang stuk modderweg waar je zeer moeilijk kon lopen, het was alsof je op een schaatsbaan aan het lopen was. Op km 10 kwam ik door in 48:54 ofwel 4:53 / km, flink wat tijd verloren door dit zware stuk. Vanaf km 11 kan ik terug iets versnellen om uiteindelijk af te klokken in 1:01:30 ofwel 4:48 /km. Mijn Forerunner 305 gaf 12,83 km aan. Bij de aankomst had ik het gevoel dat er meer in gezeten had. Ik ben natuurlijk niet gewend dergelijke parcours te lopen. Marc heeft 56:07 laten optekenen, Mario zijn tijd was 1:05:41

De 2 wedstrijden die ik nu gelopen hebben vond ik zeer leuk om te doen, meestal doorheen de natuur en dat heeft zijn charmes. Het afzien in dergelijk decors valt dan al bij al nog mee Knipogende emoticon

Mijn activiteiten 14-11-2010, Hoogte - Afstand
foto : profiel van de wedstrijd

My Activities 14-11-2010
foto : kaart met parcours

jogfallais10 185 [Résolution de l'écran]

jogfallais10 186 [Résolution de l'écran]