Stedenloop Hasselt - Genk

Vandaag meegedaan aan de Stedenloop Hasselt – Genk georganiseerd door de brandweer van Hasselt en Genk. Een wedstrijd over ongeveer 15 km, ditmaal werd er gelopen van Hasselt naar Genk, maar om het jaar lopen ze de andere richting. Ik had afgesproken met Marc en Mario aan de brandweer van Genk. Mario had zijn auto daar op de parking gezet, ik zou dan de 2 oppikken om zo naar de start in Hasselt gaan. Mario kon dan ons gemakkelijk na de wedstrijd terug naar Hasselt brengen met zijn auto.
Aan de start merkte ik Raphael Van Den Broeck (sossies) op. Hij zit in zijn voorbereiding van de marathon van Etten-Leur. Na een korte toespraak van de burgemeester van Hasselt, klonk om 14u30 het startshot. Ik had vooropgesteld aan 4:45 / km te lopen. De eerste km samengelopen met Stijn van de club, hij is ook in voorbereiding van de marathon van Firenze, die hij samen met Johan Bulen gaat lopen. Hij liep aan 4:35 / km en dat was toch iets te snel voor mij. Ik ben dan wat vertraagd om vanaf dan steeds rond de 4:40 / km te lopen. Tot km 7 ging het parcours over asfalt, maar vanaf dan moesten we door het bos, met enkele vettige stroken, soms op en af, ook een paar single tracks. Dat zorgde ervoor dat mijn tempo zakte naar 4:43 / km. Vanaf km 12 was het terug op straat en ik besloot het tempo iets op te drijven, maar meer de 1 second sneller gemiddeld zat er niet meer in. Uiteindelijk aangekomen in 1:09:07 over de 14,73 km ofwel 4:42 / km. Doel dus bereikt. Marc heeft er weer eens een lap opgegeven, hij eindigde in 1:03:33, wat een schitterende tijd ! Mario was ook tevreden, hij liep 1u13. Na de douche zijn we naar huis vertrokken. Ik kan tevreden terug kijken op mijn eerste wedstrijd in 5 maanden, nu langzaam opbouwen om tegen maart – april 2011 terug in top vorm te zijn !