Week 37

maandag : extensieve interval in het park van het Cultureel Centrum, eerst 23 min aan 4:55 / km, dan 3 x 675 m met 675 m rustig joggen – tijden : 3:47 / km – 3:53 / km – 3:51 / km, dan nog 19 min aan 5:07 / km, hier en daar last, de knieën en ook de rechter hamstring lieten zich voelen, waarschijnlijk zal ik het de komende dagen goed voelen
dinsdag : 4e loopdag op rij, samen met Marc (bakkertje) 6 ronden op de Finse piste van het Speelhof in Sint-Truiden, de 5e ronde ging Marc stevig door, ik moest eerst afhaken maar kon wat verder toch aanpikken, 10:44 over 2,47 km (4:21 / km), pijn aan de knieën blijft, maar binnen de pijngrens, het ging eigenlijk nog iets beter dan verwacht, hartslagmeter liet het om een onbekende reden afweten
woensdag : RUST
donderdag : RUST
vrijdag : rustige duurloop in en rond het park van het Cultureel Centrum, hartslagmeter doet het terug
zaterdag :
- deze voormiddag nieuwe schoenen gaan halen bij Ren Tessenderlo, het zijn de Asics GT 2150 geworden, ik voelde onmiddellijk het verschil op de loopband, raar maar het was alsof alles terug in zijn plooi kwam
- deze namiddag een lange rustige duurloop gedaan, Hasselt – Herckenrode en terug, met de nieuwe loopschoenen, in het begin had ik wat last aan de knieën, maar dat werd minder en minder, terwijl het ervoor erger en erger werd, ik kon een heel goed tempo ontwikkelen en dat aan een redelijke lage hartslag, het enige wat me een beetje stoorde was een lichte vorming van een blaar aan de linkse voetboog, maar dat zal gewoon een beetje aanpassing zijn denk ik. De conditie is goed op het moment !

18092010260 18092010261
foto : passage aan de Herckenrode abdij

zondag : recuperatieloopje op de Finse piste van het Kapermolen, enkel wat last van stijve spieren

Zeer tevreden van afgelopen week ! Eindelijk begint het beter te gaan.

dag
wat
afstand
tijd
gem
max

 
ma
ext. interval – 3 x 675 m
4:52 / km
3:47 / km – 3:53 / km – 3:51 / km
12,50 1:00:56 147 167 18

di
SDL (Finse piste) met 2,47 km intensief
5:08 / km – 4:21 / km
14,80 1:16:00 - - 18

wo
RUST - - - - - -
do
RUST - - - - - -
vr
RDL
4:47 / km
13,81 1:06:02 144 151 16

za
RDL
4:51 / km
15,53 1:15:22 141 151 18

zo
recuperatie (Finse piste)
5:21 / km
11,21 1:00:00 138 146 17

tot
  67,85 5:38:20        

Reacties

  1. Ik lees dat je last blijft hebben van je knieën, ik hoop dat nieuwe schoenen je gaan helpen. Je bovenbenen extra trainen kan ook veel miserie verhelpen, bvb fietsen met voldoende weerstand zorgt voor sterkere quadriceps

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Naar de kinesist

Vijverrun Heusden-Zolder

Loonse jogging Borgloon