Kermisloop Nieuwerkerken

Gisterenavond meegelopen met de Kermisloop in Nieuwerkerken, de 7e wedstrijd van de Haspengouw Challenge.
Rond 19u vertrok ik richting Nieuwerkerken en rond 19u15 kom aan. Ik vind gemakkelijk parking voor mijn auto. Ik besluit me al om te kleden aan de auto en vervolgens vertrek ik naar de inschrijvingen. Het zijn blijkbaar 5 rondjes van 2 km en de start zou pas om 20u45 zijn ipv 20u30.
Alhoewel het een kleine jogging is, kom ik toch veel bekenden tegen : Stefan Vaneylen, Raf (sossies) en Romain, Mario, clubgenoten Marc, Rita, Jurgen en Jolanda. Jacobs Chris en Nathalie, Ludwig, Twinky, Nick en Guido Boghe, Chris Wouters en nog een paar die ik waarschijnlijk vergeten ben.
Na de inschrijving ga ik terug naar mijn auto en aangezien het nog maar 19u40 en nog een beetje te vroeg is om me op te warmen, zet ik me nog even in de auto. Rond 20u vertrek ik om me op te warmen. Ik loop 1 rondje en dat blijkt 2,1 km te zijn, x 5 en dan komen we uit op 10,5 km. Ik doe ook nog een paar versnellingen en zo kom ik aan 3 km opwarming. Volledig los zijn mijn benen nog niet, maar al bij al valt het nog mee. Rond 20u30 begint het licht te regenen en ik zet me onder een tentje vlak aan de start. Daar heb ik een ontmoeting met Mario, de loopmakker van Marc.
Rond 20u45 klinkt dan het fluitsignaal en weg zijn we. Ik kan al direct een stevig tempo ontwikkelen. Km 1 leg ik af in 3:53. Km 2 in 4:01. Ronde 1 leg ik af in 8:19, gemiddeld tempo is op dat ogenblik dus 3:57. Ronde 2 gaat al iets moeilijker maar toch nog redelijk in 8:45. Vanaf ronde 3 begin ik mijn stijve spieren te voelen en mijn tempo moet naar beneden, ronde 3 in 8:52. Mijn verval zet zich door in ronde 4, deze ronde in 9:13. In ronde 5 vind ik terug mijne 2e adem en kan terug wat versnellen, toch zijn er enkele lopers die me nog inhalen. Deze laatste ronde loop ik in 8:39 en klok af in 43:50 over de 10,5 km oftewel 4:10 / km.
Met mijn tijd 43:50 (4:10 / km) ben ik zeer tevreden. Enkel in de 4e ronde kreeg ik het moeilijk en lieten de stijve spieren zich voelen, maar al bij al had ik de wedstrijd van gisteren goed verteerd.
Na afhaling van het bierpakket ga ik terug naar mijn auto en ga me vervolgens douchen. Ik drink nog ene in de cafetaria en rond 23u vertrek ik terug naar huis.
Mijn volgende wedstrijd zal pas in augustus zijn : op 10/08 in Kozen, de Grote prijs Roger Luykx, een wedstrijd over 12 km en tevens de 8e wedstrijd van de Haspengouw Challenge.