Rustige duurloop

Amai, wat een warmte vandaag ! Maar toen ik deze avond vertrok om 19u was de hemel verdeeld in twee : een donker en een helder gedeelte. Regen zat er aan te komen.

Na ongeveer 15 minuten klonk al de eerste donderslag, en na 20 minuten begon het te druppelen. Het begon harder en harder te regenen en ook het onweer begon feller en feller te worden. Ik ben toch nog 5 minuten in de regen blijven lopen, maar het onweer was nu toch dichtbij. Op zo onweer heb ik het niet en besloot ergens onder een afdak te gaan schuilen.

Na ongeveer 15 minuten was het onweer over, maar het was wel nog fel aan het regenen. Ik weet nog dat ik na 10 minuten keek op mijn klok voor mijn snelheid en die zei 5:22 / km. Toen ik nu keek was mijn gemiddelde snelheid 5:12 / km. Wat een verschil hé, toen ik vertrok was het zeker nog meer dan 25 graden, maar door de regen is de temperatuur 5 graden gezakt en je merkt het aan mijn snelheid. Nee liever geen zon voor mij, geef mij maar regen !

De rest van de training is dan ook zeer vlot verlopen, hopelijk krijgen we zondag in Bilzen rond 15u ook zo'n bui over ons heen. Dan zit er zeker een goede tijd in, want ik heb deze keer een goede voorbereiding gehad, met veel lange duurlopen.

Deze training was goed voor 15,13 km in 1:18:47.
Gemiddelde hartslag was 137, met een maximum van 154 (laatste 3 min wat doorgetrokken).

Ter vergelijking met de training gisteren :
- vandaag 15,13 km in 1:18:47 = 5:12 / km, gem 137, max 154, 20 graden
- gisteren 14,34 km in 1:16:00 = 5:18 / km, gem 147, max 170, 26 graden