Rustige duurloop met enkele versnellingen

Vandaag na het werk een rustiuge duurloop met enkele versnellingen gelopen. Ik keek er een beetje tegen op om te gaan lopen, met deze warmte, pfff ik kan daar echt niet tegen hé. Toch leek het me een goede voorbereiding voor zondag, moest het dan ook zo warm worden. Ik hoop in ieder geval van niet ! De bedoeling was vandaag 1u15', met tussenin 4 x 1' versnellen met 30 sec rust. Ik besloot het netjes in 2 te verdelen : eerst 35 min joggen dan die 4 x 1' versnellingen en dan terug 35 min joggen. Die eerste 35 min gingen redelijk goed. In dit weer een tempo ontwikkelen van 5:13 / km is niet slecht voor mij. Toch lag mijn hartslag hoger dan normaal : gemiddelde van die eerste 35 min was 145. Normaal ligt die rond de 140 bij dat tempo. Toch moest ik me niet forceren en het gevoel was redelijk goed. Dan de versnellingen : de eerste versnelling liep ik aan 3:50 / km, de tweede aan 3:46 / km, de derde terug aan 3:50 / km. De laatste heb ik nog iets sneller gedaan aan 3:32 / km. Die laatste 35 min gingen nu wel moeizaam. Toch ben ik tevreden dat ik heb doorgezet en ik haalde die laatste 35 min een tempo van 5:29 / km, met een gemiddelde hartslag van 147. Totaal kwam ik vandaag aan 14,34 km in 1u16', gemiddelde hartslag 147, maximum 170 A ja bijna vergeten, vandaag gelopen met mijn nieuwe schoenen en ik heb nergens last van ondervonden ;)