Rustige duurloop

Gisteren een rustige duurloop gelopen terug in het park van het Cultureel Centrum. Dinsdag niet naar de club kunnen gaan doordat we teambuilding hadden op het werk. We zijn lekker gaan eten en daarna gaan bowlen. Het ging gisteren weer heel goed. Enkel in het begin moest ik een paar keer stoppen om mijn kuiten te ontspannen en te stretchen. Die werden keihard en blaazde zich op. Ik heb dit nog al voor gehad, maar nu was het toch al lang geleden. Hoe dit nu komt is mij een raadsel, ik heb al eens ergens gelezen dat personen die een (te) hoge spierafbraak hebben (ik kan niet op de juiste naam komen), vlugger opgeblazen kuiten hebben. Het is inderdaad dat ik de laatste week meer kilometers gemaakt heb dan gewoonlijk. Na ongeveer een 20 minuten waren mijn kuiten volledig los en ging het heel goed. In het begin was mijn tempo 5:11 / km, en naar het einde toe zelfs 5:09 / km. Zo kwam ik gisteren aan 14,52 km in 1u15' ofwel 5:09 / km Gemiddelde hartslag was 136, maximum 146